Aviseringar
Rensa alla

Politiska ungdomsförbund


Jag var med i samma förbund som Time. Men den sessionen avlsutades mest pga lathet samt att det blev samarbeten med sossarna. De kan dela ut sina egna jävla ballonger. 


   
SvaraCitera

*upplever gamla trauman*


   
SvaraCitera

image_0.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
*upplever gamla trauman*

Vadå då?


   
SvaraCitera

episode:

Vadå då?

de jag talade om ovan


   
SvaraCitera

gick med som 18-åring. det beror mycket på vilket förbund och vart du bor. vilket funderar du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
gick med som 18-åring. det beror mycket på vilket förbund och vart du bor. vilket funderar du på?

Bor i Stockholm. Utifrån det jag har läst och hört känner jag mig mest som moderat, så det blir nog det.


   
SvaraCitera

InABox:

Nja. Marxism-Leninism skiljer sig från marxism i allmänhet i det att han ville ha revolutionen ledd av en medveten elit. Vad jag antar du avser är proletariatets diktatur som i klassisk marxism är övergångsstadiet innan det kommunistiska samhället. Detta övergångsstadium kan betraktas som totalitärt, men det gör inte ideologin totalitär. Var det inte dig jag redan gick igenom detta med?

Diktatur menas i den frasen som i "att diktera", dvs "arbetarklassen bestämmer". Såvitt jag vet är arbetarklassen en majoritet av befolkningen, är det nödvändigtvis totalitärt? 


   
SvaraCitera

Edinburgh: Diktatur menas i den frasen som i "att diktera", dvs "arbetarklassen bestämmer". Såvitt jag vet är arbetarklassen en majoritet av befolkningen, är det nödvändigtvis totalitärt?

Helt sant, hakade upp mig på ordet, bra poängterat.


   
SvaraCitera