Aviseringar
Rensa alla

Politiskt aktiva vänner


Ämnesstartare

Uppdaterar era vänner sig om vad som händer i politiken?


   
Citera
Ämnesstartare

ja, tycker att det är skitviktigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ja, tycker att det är skitviktigt 

jag med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

jag med. blir alltid fett besviken när jag pratar politik med alla
mina kompisar pratar bara 1) problem 2) killar 3) smink/kläder

dumpa om du inte tycker om dom!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

dumpa om du inte tycker om dom!!

hör aldrig av mig till folk
kan ej lämna om de ej gjort mig ngt=( skär i hjärtat. pratar bara med dem om de behöver prata av sig


   
SvaraCitera

Har bara politiskt aktiva vänner 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

hör aldrig av mig till folk
kan ej lämna om de ej gjort mig ngt=( skär i hjärtat. pratar bara med dem om de behöver prata av sig

aha, tycker inte att det finns någon mening med att ha kontakt med folk om de får en uttråkad/det inte sker ett givande utbyte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

aha, tycker inte att det finns någon mening med att ha kontakt med folk om de får en uttråkad/det inte sker ett givande utbyte

sant men jag har jättesvårt för att lämna människor som mår dåligt eller behöver mig. m de varit elaka är det en annan sak

förstår ej hela det där "du ger mig ingenting så hejdå". är för lojal


   
SvaraCitera
reben

vet ej


   
SvaraCitera
reben

typ som jag kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

sant men jag har jättesvårt för att lämna människor som mår dåligt eller behöver mig. m de varit elaka är det en annan sak

förstår ej hela det där "du ger mig ingenting så hejdå". är för lojal

Nu var det ju inte det jag sa heller, om man inte trivs med sina vänner tycker jag inte att man ska umgås med dom, det är falskt både mot en själv och dom och skapar mycket onödig irritation. 

Har inte menat att man inte ska vara där för folk som mår dåligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har väl hyfsad koll men bara en är politiskt aktiv. det är oftast mest att diskutera och försöka förstå. jag tror mer på att forma en bra världsbild och låta den styra ens agerande och ställningstaganden för att sprida sundare åsikter, än på aktivism och organiserade rörelser. tror att mina vänner tänker ungefär likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte särskilt, de flesta är ointresserade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: om man inte trivs med sina vänner tycker jag inte att man ska umgås med dom,

jag umgås med den som behöver umgås, om jag kan... Det gör mer ont i mig att säga nej än att bli illa behandlad. tål ganska mkt när det kmr till idioter men tål inte att sj vara idiot, typ så
Om de skadar mig tillräckligt så drar jag mig undan mer. typ säger att jag ej kan osv. frågar de rakt ut (alltså visar att de vill veta) så säger jag som det är, om jag känner att det går att lösa. vet jag att det inte går att lösa & att de egentligen ej bryr sig, så låter jag det ebba t i sanden

Gamlefarbror Pastill: de har väl hyfsad koll men ingen av dom är aktiva i
organisationer eller så. det är mest att diskutera och försöka förstå i så fall. jag tror mer på att forma en bra världsbild och låta den styra ens agerande och ställningstaganden för att sprida sundare åsikter, än på aktivism och organiserade rörelser. tror att mina vänner tänker ungefär likadant.

Tumme upphade en vilseledande rubrik, bör ändrat :/


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: Lite

Beror på. Har kompisar som är aktiva där jag bor. 


   
SvaraCitera