Aviseringar
Rensa alla

Politiskt test


Ämnesstartare

Det här är ett test, det kanske inte blir ett konkret svar på vad du tycker så ta det inte super duper seriöst. Tänk lite själv.

Hittade nyss ett test som kan vissa vart man står politiskt(left/right och liberal/auktoritär). 

Jag tänkte att man kunde diskutera sitt svar. Vad man tycker om det osv. Men även vad de olika politiska begreppen betyder.

Du kan dela genom att högerklicka på bilden, välja kopiera bildadress och sedan klistra in bildadressen så att bilden inte försvinner när bildservern kraschar. 

Här är ett exempel med dagens politiska kandidater:
us2016.png

https://www.politicalcompass.org/test


   
Citera
Ämnesstartare

Mitt resultat:
chart?ec=-2.88&soc=-4.97
Jag känner att det stämmer någorlunda med mina åsikter. Så det kanske är dags att rösta på sossarna i nästa val. /s


   
SvaraCitera

Vet att det finns en tråd, men eftersom jag inte hittar den och jag inte minns exakt var jag placerades så får jag väl ta och göra den igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Vet att det finns en tråd, men eftersom jag inte hittar den och jag inte minns exakt var jag placerades så får jag väl ta och göra den igen.

Jag hittade inte heller någon annan tråd. Var det samma test också?


   
SvaraCitera

MaximusPrime:

Jag hittade inte heller någon annan tråd. Var det samma test också?

Aa, här är mitt hursomhelst: 

personalised chart

Uppenbarligen blivit mer liberal på senare år. Oroväckande utveckling... Söt


   
SvaraCitera

Finns jättemånga trådar med detta testet

Men jaja


   
SvaraCitera

gjorde ett slags test 2014 innan valet där man skulle svara på frågor helt va man tyckte om sakerna som kom upp o de pekade mest på SD för mig o nu sitter ja på mobilen här så orkar inte krångla med bildgrejen


   
SvaraCitera

finns många trådar med detta testet här

men jaja

dgdfgdgdgdfg.jpg

Sämst frågor för övrigt som inte alls är anpassade efter mig och min vardag. Dvs, resultatet är inte särskilt träffsäkert. 


   
SvaraCitera

S3ON:
finns många trådar med detta testet här

men jaja

dgdfgdgdgdfg.jpg

Sämst frågor för övrigt som inte alls är anpassade efter mig och min vardag. Dvs, resultatet är inte särskilt träffsäkert. 

Va i helvete S3ON, känns inte ens som att hade kunnat lyckas hamna där borta om jag hade försökt... 😀


   
SvaraCitera

Niklas:

Va i helvete S3ON, känns inte ens som att hade kunnat lyckas hamna där borta om jag hade försökt... 😀

sämst test


   
SvaraCitera

S3ON:

sämst test

Tycker bortsett från de religiösa frågorna (som alltid sabbar det för mig) att det är väldigt bra. Ställer relevanta frågor som ger en bra bild. 

Men asså du är ju verkligen radikal. Kolla liksom skillnaden mellan din position och min haha 😀


   
SvaraCitera

Niklas: relevanta frågor

aa testet är anpassat för dig då

Niklas: du är ju verkligen radikal.

ja, vill förändra allt från grunden 


   
SvaraCitera

Där fick jag. Synd att det inte fanns ett likgiltighetsalternariv/vet ej
chart?ec=-5.63&soc=-7.64


   
SvaraCitera

Jag är Gandhi "be the change you want to see in the world" 


   
SvaraCitera

vYFUsoL.png


   
SvaraCitera