Aviseringar
Rensa alla

Politiskt test


S3ON: aa testet är anpassat för dig då

är ju visserligen mkt på macronivå men det är ju anpassat efter hur samhället ser ut, oavsett vilken nivå man själv lever på.

S3ON: ja, vill förändra allt från grunden

detta handlar ju mkt om värderingar också så det var ett rätt förvånande resultat 


   
SvaraCitera

"Mothers may have careers, but their first duty is to be homemakers"

Svarar man att man håller med på detta så tolkar ju testet en som sexistisk bakåtsträvare men jag vill ju att båda föräldrarna ska tänka såhär, vilket de flesta föräldrar ju gör. Tycker ej att det ska ha med kön att göra.


   
SvaraCitera

något vänster om gandhi. som vanligt i detta test. chart?ec=-5.75&soc=-4.15


   
SvaraCitera

chart_0.png
Tycker att det stämmer rätt så bra.


   
SvaraCitera

Screenshot_20160415-071129.png


   
SvaraCitera

Har gjort detta flera gånger och får längst ner och långt till vänster. Glad


   
SvaraCitera

image_1.pngFunkar.


   
SvaraCitera

dåligt test. bara för att man inte litar på multinationella företag så gör det en inte vänster.
kolla bara på första frågan. sådan bias. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: det är ju anpassat efter hur samhället ser ut

Inte det samhället jag är en del utav... Ganska uppenbart att det där är anpassat för Nordamerika. Jag hade behövt lägga in minst 10 egna förslag med 10 svarsalternativ under dem kändes det som. Man kunde ju bara välja på Ja och Nej, och väljer man Nej utgår testet från att man tycker Nej fast man egentligen kanske inte gör...  Värdelöst. 

vonKissekatt: detta handlar ju mkt om värderingar också så det var ett rätt förvånande resultat

förvånande hur?


   
SvaraCitera

Bara vänsterliberaler hela bunten ju... Ledsen


   
SvaraCitera

MaximusPrime:
us2016.png

Att de amerikanska kandidaterna skulle vara där är dock fullständigt bullshit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Att de amerikanska kandidaterna skulle vara där är dock fullständigt bullshit. 

Ja den verkar lite knasig. Fast Trump borde vara så högt upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast politiken i US ligger lite mer åt det högra hållet om man gemför med Sverige 


   
SvaraCitera

MaximusPrime:

Ja den verkar lite knasig. Fast Trump borde vara så högt upp.

Nej inte ens det, den positionen som republikanerna har får man i princip enbart om man är helt emot demokrati och i princip helt emot staten som funktion för någonting alls. Vilket inte stämmer. Jag som följer valet noga och även vet hur testet är utformat vet att det är helt omöjligt för republikanerna att placera sig så högt.  

Ungefär runt den här positionen är var republikanerna i USA placerar sig:
personalised chart

Clinton skulle placera sig ganska i mitten av allting medan Sanders definitivt skulle ligga en bra bit ut till vänstern och dessutom mer åt det libertarianska hållet. 


   
SvaraCitera

chart?ec=-5.5&soc=-6.1


   
SvaraCitera