Aviseringar
Rensa alla

Poll: Japansk skoluniform - Sexigt?


Ämnesstartare

detberorpå:

du fann inte ironin så du motbevisade det du just skrev[rolleyes]

Två ord du inte begriper: pedofili och ironi.
Nej vänta, inkludera även "motbevisa".

[chocked]


   
SvaraCitera

Benny Big Boner:

Två ord du inte begriper: pedofili och ironi.

Du begriper inte att man måste använda versal efter kolon, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Du begriper inte att man måste använda versal efter kolon, va?

Nu utger jag mig inte för att vara en språkpolis men även där har du fel.

Felstavningar och grammatik är en sak. Det är en helt annan att inte förstå ordens betydelse som man använder sig av. Särskilt ord som är signifikanta för hela budskapet.

Tror det är bäst att du lägger ner detta nu och går o sussar istället. Lite beautysleep hade nog inte varit fel...


   
SvaraCitera

detberorpå:

vad föredrar du da[cute]?

heh[rolleyes]


   
SvaraCitera

Benny Big Boner:

Tjej: Neutral (Du röstade på detta alternativ)

Alltså, hela skoluniformsgrejen är ju... ja, inkorrekt. Riktiga skoluniformer i relation till det folk tänder på är ungefär som riktiga polisuniformer är i relation till det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väcker insomnade "bi"-känslor till liv från mina yngre tonår, visst är hon sexig. hade fortfarande lätt hellre haft sex med henne än t.ex med nån killejag inte alls gillade lr var attraherad av, om man var tvungen att göra ett val.


   
SvaraCitera

Benny Big Boner:

Jag frågade endast hur du förhåller dig till alla blöjtrådar?

Det är en helt annan sak. Att vilja vara barn och att vilja förgripa sig på barn är två helt skilda störningar. Varav den ena inte skadar någon annan.


   
SvaraCitera

isola:

Är knappast endast i Japan de har sådana uniformer.

Nej, dock skiljer sig den stereotypa japanska skoluniformen väsentligt från uniformer av det slag som används i bl a Storbritannien och Australien. Jämför:
Image
Image

Benny Big Boner:

Nej men det är där trenden startade...

Inte precis; när det moderna skolsystemet introducerades i Japan runt år 1870 hade man främst brittiska skolor som förebild. De uniformer vi ser som typiskt japanska är faktiskt hämtade från den Preussiska militären (de svarta pojkuniformerna) respektive den brittiska flottan (de klassiska sjömansuniformerna för flickor.)

isola:

Lite pedofilvarning på detta.

Pedofili definieras som en uteslutande eller huvudsaklig dragning till prepubertala barn. På vilket sätt är det pedofili att tända på en vuxen kvinna iklädd skoluniform? Är det kanske hebefili - en uteslutande eller huvudsaklig dragning till barn i könsmogna barn - du tänker på? Även den klassifikationen ter sig ytterst tveksam.

isola:

Att vilja vara barn och att vilja förgripa sig på barn är två helt skilda störningar. Varav den ena inte skadar någon annan.

Senast jag kollade var det ingen som tog skada av vad en annan person vill göra. På vilket vis menar du förresten att en skoluniformsfetisch skulle medföra bristande empati eller våldstendenser, eller end pedo- eller hebefila drag? Jag hoppas du är medveten om att den överväldigande majoriteten av sexualbrott mot barn inte begås av pedofiler?

lol pedoscare

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mablethorpe:

Alltså, hela skoluniformsgrejen är ju... ja, inkorrekt. Riktiga skoluniformer i relation till det folk tänder på är ungefär som riktiga polisuniformer är i relation till det här.

O RLY? Notera att detta är vinteruniformer; sommaruniformerna är aningen lättare men inträdesproven går medan det fortfarande är vintersäsong så jag hade tyvärr inget bra tillfälle att knäppa en bild på >9000 sommaruniformer.
Image

Självklart finns det "vuxenvarianter" som bara är löst baserade på originalet, men det är knappast dessa varianter som åsyftas när man pratar om japanska skoluniformer.


   
SvaraCitera

Benny Big Boner:

Kille: Töntigt (Du röstade på detta alternativ)

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Inte precis; när det moderna skolsystemet introducerades i Japan runt år 1870 hade man främst brittiska skolor som förebild. De uniformer vi ser som typiskt japanska är faktiskt blablabla...

Nu menade jag självfallet inte "trenden" att införa skoluniform på skolorna utan trenden att sexualisera skoluniformen.
Jag hävdar fortfarande att japanerna startade trenden med "lolita-skoluniforms-looken" som vi känner den idag.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

O RLY?

Ja. Det är knappast det där folk menar när de säger att skoluniformer är sexiga.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Ja. Det är knappast det där folk menar när de säger att skoluniformer är sexiga.

Nej, generellt sett anses sommaruniformerna vara hetare. (Orka att enda bilden jag hittade var på nån som ser helt mongo ut. D:)
Image

Dock beror det helt på vem du frågar. Random folk tror sannolikt att porrvarianterna är "skoluniform;" det finns dock en jäkla massa folk som är införstådda med vad som är vad och gillar både sommar- och vintervarianterna.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

På vilket sätt är det pedofili att tända på en vuxen kvinna iklädd skoluniform?

Lär dig att läsa människa, jag påstod inte att man var pedofil då. Det jag sa var att jag tyckte att jag tyckte att det var lite på gränsen till det, då många säkert föreställer sig ett barn i dessa kläder istället för sin partner.

Gentlernen:

På vilket vis menar du förresten att en skoluniformsfetisch skulle medföra bristande empati eller våldstendenser, eller end pedo- eller hebefila drag? Jag hoppas du är medveten om att den överväldigande majoriteten av sexualbrott mot barn inte begås av pedofiler?

Det påstod jag inte heller.
Men pedofili är alltid ett övergrepp då det utövas, och knappast jämförbart med att Kalle och Lisa i sitt sovrum gillar att ha blöjor på sig.


   
SvaraCitera

isola:

Det jag sa var att jag tyckte att jag tyckte att det var lite på gränsen till det, då många säkert föreställer sig ett barn i dessa kläder istället för sin partner.

Antag att två vuxna människor tycker att det är spännande att leka att de är 13 igen - är det verkligen så fel? Den stereotypa snuskgubben som dreglar över småflickor är ingalunda den ende, eller ens vanligaste, som kan ha intresse av sådant.

isola:

Men pedofili är alltid ett övergrepp då det utövas, och knappast jämförbart med att Kalle och Lisa i sitt sovrum gillar att ha blöjor på sig.

Pedofili kan inte "utövas," lika lite som schizofreni eller multipel personlighetsstörning. Det är ytterst viktigt att skilja pedofili och sexuella övergrepp. Dessutom tycker jag inte riktigt att det rör sig om övergrepp ifall Kalle och Lisa leker "kvarsittning med fröken" eller "utvecklingssamtal med magistern." Ber om ursäkt ifall detta inte var vad du menade.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Pedofili kan inte "utövas," lika lite som schizofreni eller multipel personlighetsstörning.

Lol, det är knappast jämförbart.

Gentlernen:

Dessutom tycker jag inte riktigt att det rör sig om övergrepp ifall Kalle och Lisa leker "kvarsittning med fröken" eller "utvecklingssamtal med magistern."

Nej, det menade jag inte heller.


   
SvaraCitera