Aviseringar
Rensa alla

poorer :(,hjäälp


Ämnesstartare

ja har väldigt många poorer , inte så mycket finnar iegentligen om man gemför med porerna ;S, har ni något tips så blir jag jätte glad, för jag känner mejj skiit ful o jag skäms helt över mitt ansikte ;S, har tyyp 1251267 ärr efter att jag har klämt finnar o poorer ,men har slutat med att klämma dom ,.. jag vågar knappt visa mej längre [sad]

Har ni ett eller två tips ,komentera![love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag klämmer dem också, men jag får inga ärr. Jag tror du får leva med det! [y]


   
SvaraCitera

Du kan ju gå till apoteket, där brukar dom ha en sorts kräm som gör att porena går bort efter ett par användningar, på endel värkar det snabbare och går bort efter kanske en eller två användningar..[rolleyes] Sen kan du ju alltid gå till kicks & hm, du kan fråga dem om hur du ska göra, vilka krämer osv. - men kom ihåg att ta med dig plånboken för endel produkter kan vara dyra. [wink][y]


   
SvaraCitera

flickan00:

ja har väldigt många poorer

Angeline:

porena går bort

Ni ska nog vara glada att ni har porer... Det är liksom naturligt.
Är det däremot pormaskar ni menar så kan det ju vara jobbigt förstås!


   
SvaraCitera

det är talg som sätter sig ivägen för poröppningarna, klämmer man ut dessa pormaskar kan det komma in bakterier och man får finnar. använd något som löser upp pormaskarna, kan vara en kräm med salicylsyra eller mildare upplösare. eller t.ex. ansiktsvatten.

återfukta också med gel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Findus:

Angeline: porena går bort

Ni ska nog vara glada att ni har porer... Det är liksom naturligt.
Är det däremot pormaskar ni menar så kan det ju vara jobbigt förstås!

joo jag menar pormaskar


   
SvaraCitera

Det finns som sagt en himla massa krämer och liknande. Titta efter och fråga i till exempel apoteket.


   
SvaraCitera

flickan00:

poorer

flickan00:

poorer

flickan00:

poorer

varför två o? [tard]


   
SvaraCitera

findus : Aa,, vi menar pormaskar haha=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

varför två o?

uups ,skriver allti me två oo bara för att man tyyp uttalar de så ;S, hehe menade noo porer 😛


   
SvaraCitera

flickan00:

Har ni ett eller två tips ,komentera!

-Kör på rutiner kväll & morgon; ansiktstvätt, toner, ansiktskräm.

-Gör ansiktsmask ca. 3 ggr/vecka. (Tänk på vilken ansiktsmask du köper, om du har fet hy och pormaskar köp t.ex inte en extraåterfuktande ansiktsmask)

-Innan ansiktsmask öppna upp porerna m.h.a ånga (håll ansiktet över en skål med varmt vatten)

-Gå på ansiktsbehandling och töm porerna, de är ju professionals också så de vet vad du ska göra för att hålla din hy bra.

Jag rekommenderar Neutrogena också, de har ju en hel serie "Blackhead eliminating". Har dock själv aldrig haft problem med pormaskar men aaaaaaaa.

[y]


   
SvaraCitera

Inga krämer funkar, punkt slut.


   
SvaraCitera

köp speciella plåster man sätter på, tror det är nivea som har dessa. finns väl överallt
de går bort på en gång


   
SvaraCitera

Angelize:

köp speciella plåster man sätter på, tror det är nivea som har dessa. finns väl överallt
de går bort på en gång

de funkar inte så jättebra


   
SvaraCitera

internet:

de funkar inte så jättebra

nähe!!! har du någe bättre förslag då [no-no]


   
SvaraCitera