Aviseringar
Rensa alla

Pormaskar


Ämnesstartare

Hej alla ungdomerz

Tänkte höra här om det finns någon som blivit av med sina pormaskar utan receptbelagd medicin? Har nämligen inte stora problem med finnar men har däremot "problem med" fet hy och pormaskar i t-zonen (panna, näsa, lite på hakan) och det har jag haft så länge jag kan minnas. Sedan jag blev utseendemedveten antar jag.

Har lärt mig leva med det och tänker inte på det dagligen OM jag inte går osminkad, för då har jag säkert hundratals (utan att överdriva) små svarta prickar. Vill ha slät hy Rodnar

Har ni någon mirakelkräm/tvätt/we att rekommendera? Har testat ångbad för att kunna klämma dom lätt men, som jag sa, det är typ hundratals..............


   
Citera

Har en kompis som har fått mycket bättre hy av att smörja in sig med kokosolja/kokosfett. Det ska tydligen vara bra för lite allt möjligt, håret, hyn, torr hud, finnar, osv. Billigt om det funkar och luktar rätt smarrigt också! 


   
SvaraCitera

kläm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
kläm

Har du testat det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Har en kompis som har fått mycket bättre hy av att smörja in sig med kokosolja/kokosfett. Det ska tydligen vara bra för lite allt möjligt, håret, hyn, torr hud, finnar, osv. Billigt om det funkar och luktar rätt smarrigt också! 

Vet du om hon hade mycket pormaskar innan? Söt


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Har du testat det?

ja+skrubba 


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Vet du om hon hade mycket pormaskar innan? Söt

hon har alltid haft lite problem med både det och finnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja+skrubba 

Kanske ska ge det ett till försök dårå! Skrubba brukar jag göra, bör jag göra det direkt efter porklämningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hon har alltid haft lite problem med både det och finnar

Okej! Tack för tipset!


   
SvaraCitera

http://xn--pigmentflckar-jfb.se/anti-pigment/retinoider-retinol-a-vitamin/ har för mig att det finns receptfria antirynkgrejer med sånt här i.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Hej alla ungdomerz

Tänkte höra här om det finns någon som blivit av med sina pormaskar utan receptbelagd medicin? Har nämligen inte stora problem med finnar men har däremot "problem med" fet hy och pormaskar i t-zonen (panna, näsa, lite på hakan) och det har jag haft så länge jag kan minnas. Sedan jag blev utseendemedveten antar jag.

Har lärt mig leva med det och tänker inte på det dagligen OM jag inte går osminkad, för då har jag säkert hundratals (utan att överdriva) små svarta prickar. Vill ha slät hy Rodnar

Har ni någon mirakelkräm/tvätt/we att rekommendera? Har testat ångbad för att kunna klämma dom lätt men, som jag sa, det är typ hundratals..............

Kläm inte... Smink täpper igen porerna i huden och gör så att det blir värre. Tvätta ansiktet ofta är bra. Sedan så är det nog redigt svårt om inte omöjligt att få bort dem fullständigt om man inte gör en operation.
  Men det finns någon slags "deg" som man kan lägga emot huden så har man den där i några minuter, så drar man av den försiktigt så hänger pormaskarna med "från  roten"... precis som om man vaxar hår, typ Rodnar

Hittar inte den videon med "deg" men...
Sen så om man vill göra något hemmagjort så kan man använda lim 😛 Men kanske inte är att förslå.


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Kläm inte... Smink täpper igen porerna i huden och gör så att det blir värre. Tvätta ansiktet ofta är bra. Sedan så är det nog redigt svårt om inte omöjligt att få bort dem fullständigt om man inte gör en operation.
  Men det finns någon slags "deg" som man kan lägga emot huden så har man den där i några minuter, så drar man av den försiktigt så hänger pormaskarna med "från  roten"... precis som om man vaxar hår, typ Rodnar

Hittar inte den videon med "deg" men...
Sen så om man vill göra något hemmagjort så kan man använda lim 😛 Men kanske inte är att förslå.

man ska tvätta sig högst två ggr per dygn för att undvika att huden blir fetare och operationen du syftar på är portömning på salong.

basiron är receptfritt och funkar på småfinnar och lite pormaskar tycker jag. peel offansiktsmasken pilaten och formula 10.08s orange and bergamot deep down detoxmask är också bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: basiron är receptfritt och funkar på småfinnar och lite pormaskar tycker jag. peel offansiktsmasken pilaten och formula 10.08s orange and bergamot deep down detoxmask är också bra.

Har basiderm hemma, tror du det funkar lika bra (har aldrig använt den)? Har för mig att det inte är riktigt lika starkt som basiron.

Ska kolla maskerna också, gillar masker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testade btw att ånga + klämma förut men fick inte ut många alls. Ledsen Kanske måste göra professionell tömning då eller
Men ska testa ångning + klämning en gång/vecka ett tag innan jag bestämmer mig för att testa något annat


   
SvaraCitera
Kudhos

Har också (periodvis) issues med finnar och pormaskar. Har ej ännu hittat en lösning. Dock tar jag ett kosttillskott till träningen som har biverkning Acne, så det kanske inte är så konstigt.


   
SvaraCitera