Aviseringar
Rensa alla

Pormaskar?


Haxxis
Ämnesstartare

Som rubriken lyder hur blir man av med pormaskar på enklast sätt? Apoteket har inga medel emot det.... :/


   
Citera
Exner

Mens: ätt?


   
SvaraCitera
Haxxis
Ämnesstartare

Exner:

???????


   
SvaraCitera
Exner

Haxxis:

???????

Mens är en användare som har mycket bra koll på hudvård. Pingade in henne hit.


   
SvaraCitera

Jag hade problem med pormaskar på näsan som barn eller om det var som tonåring. Jag tog ångbad för ansiktet och det öppnade upp porerna maximalt. Samt att jag köpte en salva antingen på apoteket eller häsokostbutiken som faktiskt funkade superbra. Nu är jag av med de jävla pormaskarna för gott. 


   
SvaraCitera
Haxxis
Ämnesstartare

Exner:

Mens är en användare som har mycket bra koll på hudvård. Pingade in henne hit.

ah okej tack 🙂 


   
SvaraCitera
Haxxis
Ämnesstartare

stoner:
Jag hade problem med pormaskar på näsan som barn eller om det var som tonåring. Jag tog ångbad för ansiktet och det öppnade upp porerna maximalt. Samt att jag köpte en salva antingen på apoteket eller häsokostbutiken som faktiskt funkade superbra. Nu är jag av med de jävla pormaskarna för gott. 

Jo är ju 18 och har en del problem med dem på nästan och lite på haken så ångbad alltså vad gör man då? och det hjälpte så enkelt alltså?


   
SvaraCitera

Haxxis: Jo är ju 18 och har en del problem med dem på nästan och lite på haken så ångbad alltså vad gör man då? och det hjälpte så enkelt alltså?

Det effektivaste och enklaste är ångbad dvs att varm ånga får hudporerna att öppna sig. Ta en stor bunke med hett vatten och håll ansiktet över bunken och lägg en handduk över huvudet så alla ångor när ansiktet och inte smiter ut på annat sätt.

Fast jag var lite bekvämare. Jag spolade upp badkaren fullt med vatten (37 grader) och sedan la jag mig i karet ett par timmar varanannan dag. Pormaskar är ju inget annat än stelnat hudfett.

http://blogg.veckorevyn.com/hiilen/2014/05/05/vad-ar-pormaskar-sa-har-blir-du-av-med-dem/

Att ånga huden är jättebra, de öppnar porerna så att det kan bli lättare för pormasken att komma ut. Detta gör du genom att basta eller koka upp vatten i en stor kastrull och ta sedan av den från plattan. Håll huvudet ovanför och håll ångan inne genom att lägga en handduk över huvudet och kastrullen. Efter det kan du peela/skrubba huden 2-3 gånger i veckan. Det gör att du tar bort döda hudceller och stimulerar till ny cellproduktion. Använda sedan en ”peel off mask” 1-2 ggr/veckan, det är en mask som appliceras på huden, torkar och sedan drar man bort den. Detta suger ur djupa porerna så att de lättare kommer ut och drar ur de pormaskarna som sitter på ytan.
Om du använder dessa knepen i längre perioder så kommer det med tiden att bli bättre! Men det är viktigt att du inte använder peeling och masker för ofta, det blir inte bättre av att du använder dem varje dag och det kommer inte gå fortare. Det kan istället irritera huden.
Gör det som en rutin att kanske ånga och peela huden Måndag, Onsdag och Fredag och att använda en ”peel off mask” 1-2 gånger av de dagarna efter peelingen.


   
SvaraCitera

Åh du får kanske prata med mens, vilken lyx +_+ hon är typ, den snygga coola hårda tjejen på um alla är rädda för Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:  alla är rädda för Rodnar

*Host*


   
SvaraCitera

Haxxis:

Köp gelatinpulver.
Du ångar ansiktet, häller 1 msk gelatin pulver och 2 msk mjölk i en liten skål, värm den i mikron i TIO sekunder. Smörj in skiten på näsan eller whatever. Sedan väntar du ca en halv timme sen drar du bort. Det kan göra lite ont men men det hjälpte mig sjuktmycket.  En kompis ba "dina pormaskar har blivit mindre", man ba "dafux".

Sök gelatinpowder black/white heads, så får du jävligt mycket tips. Tack å hej, LEVER PASTEJ.
Cool


   
SvaraCitera

H.ODST: En kompis ba "dina pormaskar har blivit mindre", man ba "dafux".

lol sån jävla tjejgrej att säga


   
SvaraCitera

Tickstart:

lol sån jävla tjejgrej att säga

Ja haha Gråter, men det var ändå en nära vän skulle annars smääcka till henne. 


   
SvaraCitera

H.ODST:

Ja haha Gråter, men det var ändå en nära vän skulle annars smääcka till henne. 

är du en tuff latino girl eh? Blink


   
SvaraCitera

Tickstart:

är du en tuff latino girl eh? Blink

Latino? Latino?
Är ingen latina* men är tuff brud, yes i am m8 CoolCool


   
SvaraCitera