Aviseringar
Rensa alla

Post-oskuld


Ämnesstartare

med jämna mellanrum dyker det upp trådar om att folk vill och/eller känner sig pressade eller oroliga över att "förlora oskulden".

ni som har haft sex, känner ni er annorlunda nu när ni inte längre är oskulder? för inte gör jag fan det


   
Citera

Nej, Det är inte som att man får magiska super krafter efter att man har förlorat sin oskuld..
Det ända jag kände var att det var skönt att man har haft sex med den personen man älskar. Inget mer.


   
SvaraCitera

Ja        


   
SvaraCitera

mänsklig


   
SvaraCitera

Enda skillnaden från före och efter är att man verkligen längtar tillbaka till det Galen


   
SvaraCitera

Att döma av det som har skrivits här verkar man ju som oskuld inte direkt ha missat något. 
Men klart att det lätt kan bli en stressig och orolig situation, framförallt när man sedan länge har passerat 20 och många andra i ens egen ålder haft sitt första redan för 10 år sedan. 
Och jag förstår oron hos dom som är i tonåren, som i sig kan vara en orolig tid... Och vännerna runtomkring förlorar sina oskulder. 

Men varför oroa sig egentligen? Det kommer när det kommer för alla, inget man behöver stressa fram.


   
SvaraCitera
reben

ja klart som fan d va ju aslänge sen e en helt annan människa idag


   
SvaraCitera

Armagedon: Och jag förstår oron hos dom som är i tonåren, som i sig kan vara en orolig tid...

Armagedon: ramförallt när man sedan länge har passerat 20 och många andra i ens egen ålder haft sitt första redan för 10 år sedan.

Du gör ju inte det hela bättre genom att lägga upp det sådär.. Hur tror du att andra oskulder i din egen eller äldre åldrar känner nu? :))


   
SvaraCitera

S3ON:

Du gör ju inte det hela bättre genom att lägga upp det sådär.. Hur tror du att andra oskulder i din egen eller äldre åldrar känner nu? :))

Just för att:

Armagedon: Men varför oroa sig egentligen? Det kommer när det kommer för alla, inget man behöver stressa fram.

Lite uppmuntrande ord på slutet där, samt lite inledningsvis:

Armagedon:
Att döma av det som har skrivits här verkar man ju som oskuld inte direkt ha missat något. 

😉 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visst får man må dåligt över att inte få ha sex om man så vill, men jag tycker att många ibland lägger allt för stor tyngd på första gången. 
att vara ligg-lös i några veckor känns ju som att vara oskuld


   
SvaraCitera
reben

superpojken: visst får man må dåligt över att inte få ha sex om man så vill, men jag tycker att många ibland lägger allt för stor tyngd på första gången.

ja för att det är något nytt man aldrig gjort har ingen erfarenhet av osv ? 

superpojken: att vara ligg-lös i några veckor känns ju som att vara oskuld

hehe .. aa 
eller?

för minskande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så kände och känner jag
tänkte aldrig så mycket på det, utan det skulle bara bli av när det blev av. inte för att det skulle vara med den personen man "verkligen älskade" eller så, men när båda ville det


   
SvaraCitera
reben

ok superpojken, jag förstår det som att din idé med den här tråden var att vara gullig och avdramatisera. poängen är den att du inte alls gör detta utan istället försöker förneka att ha sex första gången skulle vara något spännande och betydelsefull händelse i mångas liv. förvisso som med mycket annat är det ju mycket mer betydelsefullt och spännande innan det händer.

om man aldrig har haft sex kanske det inte handlar lika mycket om att "tillfredsställa sina sexuella behov" som att "göra något man aldrig gjort som verkar positivt".

"han pissar ju bara på dom" - thlktN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag försöker varken vara gullig eller förminska något för någon annan
det jag gör är att fråga hur andra ser på oskulden samt delar med mig min syn


   
SvaraCitera

Ja det var ju en stor grej att vara så intim med en annan människa. 


   
SvaraCitera