Aviseringar
Rensa alla

Posta videor på Ufon och det som kan tros vara trovärdigt?


Crysilis: Varför vill de inte dyka ner och undersöka vidare? 100 meter är inte så särskilt djupt för att vara på en havsbotten.

Att dyka ner med vanlig dykardräkt och tuber är uteslutet då inte människokroppen klarar av det trycket som människokroppen skulle utsättas för. Likaså skulle uppstigningen vara rena döden för en människa då den skulle ta alltför lång tid för att inte "kolsyra" ska uppstå i blodet vilket uppstår vid för snabb uppstigning. Samt att den mängd luft som finns i en tub inte skulle räcka till.

Alternativet är att gå ner med en mini-ubåt. Men det råder dykförbud över och runtomkring objektet av någon märklig anledning.  Skeptisk  Objektet ligger på internationellt vatten så i princip får ju vem som helst gå ner... men så icke!

Däremot var ett tyskt forskningsteam ner för några år sedan med en miniubåt och lyckades få med sig en bit av objektet. Det enda som släppts till media om detta är att det är av metall men av en sorts metall som enligt forskarna inte finns på jorden och som inte kan refereras till kemins periodiska system. För övrigt är allt hemlighetsstämplat av högsta klass. Skeptisk

Man kan ju jämföra med det objekt som påstås ha störtat i den så omtalade AREA 51 i Nevada, USA. Där påstås ju tom överlevande aliens ha vårdats under högsta bevakning från US Air Force. Men om detta är sant eller inte lär vi troligen aldrig få något svar på. Det finns säkert EN MILJON trådar på nätet om detta enl GOOGLE.


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)): VARFÖR TROR ALLA ATT UFON E RUNDA?

Ett runt objekt har lättare att framföras i rymden. Inte en slump att alla planeter är mer eller mindre runda. Den enda som tror annorlunda är trollet som tror att jorden är platt.


   
SvaraCitera

stoner:

Ett runt objekt har lättare att framföras i rymden. Inte en slump att alla planeter är mer eller mindre runda. Den enda som tror annorlunda är trollet som tror att jorden är platt.

hur kan jag va ett troll om jag nu tror på det jag säger?

och om nu admin finner det så viktigt att debunka konspirationer för att vissa tror på dem, varför lägger hon inte tid på att debunka denna tråd med? Verkar vara mer stöd för denna teoretiska sörja än för plattjord. Så varför finner ni detta mindre viktigt att debunka?


   
SvaraCitera

turtleexpress: hur kan jag va ett troll om jag nu tror på det jag säger?

Varför jag kallar dig för ett troll beror på att du motsäger dig vetenskapen som alla får lära sig i alla världens skolor jorden "runt" nämligen att alla planeter och solar är mer eller mindre runda. Jag vet inte om det är rätt forum att sprida uppdiktade falska påståenden på? Kanske bättre att du tar den debatten med alla astronauter som varit ute i universum och kunnat beskåda vår planet som en RUND planet. Varför inte maila vår svenska astronaut Christer Fuglesang och hör vad han har för åsikt?

Däremot är inte galaxerna runda men det är ju en helt annan sak.

Du kan ju ex påstå att vår egna planet och vår egna sol är det enda som finns i hela universum och ingen medlem här på UM kan ju säga emot dig då ingen av oss varit ute i universum och beskådat de miljarder med galaxer, solsystem och planeter som finns där.


   
SvaraCitera

Så att be om bevis för det som påstås är att trolla enligt dig? I tråden du laggt fram efterfrågar jag hur forskarna kom till sina slutsatser, men ingen har svaren.  Där hör ni folk, köp det "forskarna" och "astronauterna" säger utan att ifrågasätta, annars är ni troll. 

tydligt har vi i skolan inte fått "lära" oss om jorden, utan bara blivit tillsagda vad vi ska tro, jag ber om hur ni kom till slutsatserna, kliv in i tråden och förklara för mig hur man kom till slutsatserna om vår sol om du nu vet så mycket mer än mig.

att tro på "aliens" från "andra planeter" trots att du inte kan bevisa att något av dessa ens finns är inte skrattretande, men att be om bevis för påståendena om vart vi är ska man bli kallad troll för och t.o.m censureras för på vissa platser. 

jag väntar nu att du, Stoner, går in i rätt tråd och visar mig hur forskarna kom till slutsatsen om solens form, avstånd och storlek, misslyckas du så får jag anse att du är ett ljugande troll som påstår sig ha vetenskap men bara sprider teorier.
och så hoppas jag att vi får se admin debunka detta ufo trams eftersom folk tydligt tro på det, det är ju viktigt för henne. Eller gäller det bara vissa ämnen?


   
SvaraCitera

turtleexpress: Så att be om bevis för det som påstås är att trolla enligt dig? I tråden du laggt fram efterfrågar jag hur forskarna kom till sina slutsatser, men ingen har svaren. Där hör ni folk, köp det "forskarna" och "astronauterna" säger utan att ifrågasätta, annars är ni troll.

att tro på "aliens" från "andra planeter" trots att du inte kan bevisa att något av dessa ens finns är inte skrattretande, men att be om bevis för påståendena om vart vi är ska man bli kallad troll för och t.o.m censureras för på vissa platser.

Du måste skilja mellan "tro" och att "veta". Tro kan vem som helst göra på vad som helst. Veta däremot bygger på en kunskap som i grunden är vetenskapligt bevisad. Jag har aldrig påstått att det finns liv på någon annan planet i hela universum och följaktligen kan jag heller inte påstå att det finns utomjordingar/aliens som varken landat på jorden eller kraschat i Arizona eller i Östersjön. Däremot har jag nämnt två olika objekt som vetenskapen/myndigheterna är frågande om. Dels det som ligger ute på havsbotten i Östersjön samt det så omtalade Area 51 i Arizona.

UFO-forskare påstår att det finns med bevis. Kritikerna är väl snarare inne på den linjen att om "någon" från ett annat solsystem, en annan galax eller kanske tom ett annat universum... ja, vissa forskare påstår att det finns många parallelluniversum... skulle besöka jorden så har dessa "aliens" uppnått så hög nivå att de skulle kunna varandra runt på jorden i en människas skepnad utan att väcka uppmärksamhet. Eller helt enkelt göra sig osynliga för oss.

Men som sagt, detta är naturligtvis bara spekulationer. Eller kalla det för "tro" eller rena gissningar.

Men åter till din "tro" att jorden skulle vara platt som en pannkaka. Låt så vara att den är det. Vad har det för betydelse i så fall? Tror du att solen också är platt? Liksom månen och alla andra planeter som cirkulerar runt sina solar i universum?

Lite knepigt för dig att förklara alla som reser jorden runt och återkommer till sin ursprungliga plats om jorden skulle vara platt. Mycket glad


   
SvaraCitera

Du kan läsa min tråd om du undrar, jag tror inte jorden är platt, jag upplever att jorden är platt och ställer frågan hur man kom till den motsatta slutsatsen. Du däremot tror en massa skit du inte har belägg för, som en religiös gör, t.e.x att marken du står på rör sig, trots att du inte känner nått. Bevisa gärna din tro i rätt tråd och sluta göra antaganden om hur jag ser på saken i fel tråd.

Ni ber här om bästa video bevis för ufon, jag ber i andra tråden om bevis för det vi inte upplever. Välkomna in med era bästa upprepningsbara observationer och experiment som stödjer boll tron.


   
SvaraCitera

turtleexpress: jag upplever att jorden är platt och ställer frågan hur man kom till den motsatta slutsatsen

Att du upplever jorden som platt är inte konstigare än att en myra som vandrar på taket till Globen i Stockholm uppfattar Globen som platt.

Så du har större tro på att jorden är platt och inte cirkulerar runt solen än att det inte finns liv någon annanstans i hela universum?

Råder turtleexpress att sätta igång och spara lite pengar för att kunna göra en jorden-runt-resa. Bara namnet jorden-runt säger att jorden är rund som en boll.  Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner:

Att du upplever jorden som platt är inte konstigare än att en myra som vandrar på taket till Globen i Stockholm uppfattar Globen som platt.

Så du har större tro på att jorden är platt och inte cirkulerar runt solen än att det inte finns liv någon annanstans i hela universum?

Råder turtleexpress att sätta igång och spara lite pengar för att kunna göra en jorden-runt-resa. Bara namnet jorden-runt säger att jorden är rund som en boll.  Mycket glad

Rund och boll\sfär är inte nödvändigtvis samma sak, saker kan va runda som cirklar med, stanna i skolan ett tag till, och ställ din fråga i rätt tråd.


   
SvaraCitera
evene

SthlmsBruden;)):
VARFÖR TROR ALLA ATT UFON E RUNDA? 

Finns det en definition på hur ett ufo ska se ut? Förvånad <4


   
SvaraCitera
evene

turtleexpress:

Skulle du stå vid havet med näsan ut mot horisonten och titta på ett fartyg som åker rätt utåt. Så skulle du långsamt se hur fartyget åker längre och längre nedåt, pga jordens slutning. 

Skulle jorden däremot vara platt så hade vi sett fartyget till någonting skymmer. Elller oändligt långt. Och det som tillslut skymmer fartyget är ju då horisonten, på grund av lutningen.


   
SvaraCitera
evene

turtleexpress:
Du kan läsa min tråd om du undrar, jag tror inte jorden är platt, jag upplever att jorden är platt och ställer frågan hur man kom till den motsatta slutsatsen. Du däremot tror en massa skit du inte har belägg för, som en religiös gör, t.e.x att marken du står på rör sig, trots att du inte känner nått. Bevisa gärna din tro i rätt tråd och sluta göra antaganden om hur jag ser på saken i fel tråd.

Ni ber här om bästa video bevis för ufon, jag ber i andra tråden om bevis för det vi inte upplever. Välkomna in med era bästa upprepningsbara observationer och experiment som stödjer boll tron.

Vi upplever jordens rörelser i bland annat olika former av vindar. Vindar rör sig med hjälp av olika grader av hög och lågtryck i samband med jordens rörelser.


   
SvaraCitera

evene:

Skulle du stå vid havet med näsan ut mot horisonten och titta på ett fartyg som åker rätt utåt. Så skulle du långsamt se hur fartyget åker längre och längre nedåt, pga jordens slutning. 

Skulle jorden däremot vara platt så hade vi sett fartyget till någonting skymmer. Elller oändligt långt. Och det som tillslut skymmer fartyget är ju då horisonten, på grund av lutningen.

du kan läsa tråden för att få motargumentet för detta.

evene:

Vi upplever jordens rörelser i bland annat olika former av vindar. Vindar rör sig med hjälp av olika grader av hög och lågtryck i samband med jordens rörelser.

påstår du ja, men har du några belägg för ditt påstående? Posta det i rätt tråd då, mycket respektlöst och korkat att ni fortsätter gå off topic i denna tråd, man måste ju undra vad syftet med dessa ot kommentarer är.


   
SvaraCitera

Lägg ner OT-snacket nu.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:
Vissa påstår att det är ett UFO som störtat och som ligger på botten ute i Östersjön på ca 100 meters djup. Vad det är är ännu en gåta?

baltic-see-phenomen.jpg

Läs mer på: https://www.livescience.com/22846-mysterious-baltic-sea-object-is-a-glacial-deposit.html

Vad det i realiteten är är än så länge en gåta. Formatet på "objektet" tyder på att det definitivt INTE är någon form av meteorit. Är det möjligen ett UFO som störtat långt innan sista istiden?   Mycket glad

Detta läste jag nyss och ja man kan ju undra hur det tog sig dit? Vad beror det på? Att det kraschade där. Just där av alla ställen? Borde det inte finnas flera Ufon att se i Östersjön? 


   
SvaraCitera