Aviseringar
Rensa alla

Poster Feedback


Ämnesstartare

Jag gör en poster för en tävlig.

Vad tycker ni ? [smile]

Poster-WhatIsGraphicDesign copy.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

väldigt brun, om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brun ? Det är ju bara texten och jorden..


   
SvaraCitera

thastrom:

Brun ? Det är ju bara texten och jorden..

Bakgrunden är väldigt brun, tycker jag.


   
SvaraCitera

Nice


   
SvaraCitera

Njaä


   
SvaraCitera

Den känns kanske lite dov i färgerna. Kanske pröva att göra bakgrunden ljusare? Sen skulle det se bra ut ifall blommorna i texten hörde ihop med alltså att dom fade:ar ut i varandra så att den hårda kanten försvinner.

Men överlag så tycker jag den var fin. 🙂


   
SvaraCitera

Jag hade gärna sett att lampan var mer integrerad med växten.


   
SvaraCitera

Och det här med färger är väldigt svårt eftersom vi alla har olika inställningar på våra skärmar. Men min skärm är hyffsat bra kalibrerad eftersom jag trycker rätt mycket.


   
SvaraCitera

snygg


   
SvaraCitera

En annan sak som kanske skulle bli bättre är att "ljusstrålarna" i bakgrunden kom ifrån själva glödlampan istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

En annan sak som kanske skulle bli bättre är att "ljusstrålarna" i bakgrunden kom ifrån själva glödlampan istället.

Tack för tipset, ska prova det ! 🙂

Meningen med postern är att den ska ha lite "vintage" stil över den .. Därför valet av färgerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tyckte den var snygg, men ffs, stava rätt i texten! Det ska vara "a growing idea" inte "an growing". Basic engelsk grammatikregel; a före en konsonant, an före ett vokalljud. Sen kan det även stå "Graphic design is an idea that grows into something beautiful". Det låter på något sätt bättre.


   
SvaraCitera

thastrom:

an growing idea]

ZOMG! ska de inte vara "a growing idea"? ller?


   
SvaraCitera

Ska den vara sådär liten? :s


   
SvaraCitera