Aviseringar
Rensa alla

Power Gig - Guitar Hero med riktig gitarr


Ämnesstartare

Guitar Hero och Rockband har ju funnits ett tag nu och fått de flesta att vilja kunna spela riktig gitarr.

Det har dock fått sin kritik eftersom det kort sagt inte är som att spela gitarr utan bara att trycka på diverse färgade knappar på plastgitarrens hals.

Ända sedan Guitar Hero kom har jag hört folk som undrar varför de aldrig gör ett spel med en riktig gitarr eller ialla fall imiterar det riktiga spelandet mer än vad Guitar Hero och Rockband gör.

Nu verkar detta vara löst och Power Gib: rise of the sixstring ska komma i höst och totalt rasera musikspelen som vi idag ser det.

Jag har vetat om att detta ska komma sen länge och har ivrigt väntat på ingamebilder, för det är som sagt det som är intressant. Hur fasen ska detta funka i praktiken?

Gamereactor har lagt ut bilder på hur det kommer att se ut och jag undrar nu vad ni tror?

Är detta den nya revolutionen inom musikspelen eller kommer detta glömmas bort snabbare än IdolErik?

http://www.gamereactor.se/bild/?textid=22762&id=213666

Powergig.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Hayge

Lär er spela riktig gitarr istället, mycket roligare + att man kan spela i ett riktigt band [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kommer inte rasera musikspelen, på tok för dyrt med en riktig gitarr vid sidan av spelet.

Folk är för dumma för att engagera sig i att lära sig spela riktig gitarr också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hayge:

Lär er spela riktig gitarr istället, mycket roligare + att man kan spela i ett riktigt band

Nu är tanken just det man ska kunna.

Det är en fullt fungerande gitarr som kommer med.

Zittam:

Folk är för dumma för att engagera sig i att lära sig spela riktig gitarr också.

Kanske kan detta få igång intresset?
Man lär sig spela gitarr samtidigt som man har roligt på köpet.


   
SvaraCitera

Fast man använder väl inte riktiga ackord till spelet? Då känns det lite lame. Säg till när de gjort adapters så att man kan koppla in riktiga elgitarrer, då snackar vi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på det här spelet. Spelet kommer säkert vara mycket dyrare en GH och känns som dom inte kommer komma några upp följare.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det kommer superfloffa [y]


   
SvaraCitera

jag hatar musikspel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

Spelet kommer säkert vara mycket dyrare en GH

Med spel och gitarr skulle det ligga på 179 dollar.
Med spel,gitarr ''trummor'' och mic så skulle det ligga på 220 dollar skulle jag tro.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Hur fasen ska detta funka i praktiken?

Midi-signaler?

FreeWay89:

''trummor''

Haha ja, trummorna ser fortfarande ut som ett skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Midi-signaler?

Tänkte mer på hur noterna fungerar eftersom nu behöver man ju inte bara slänga fingrarna upp och ner längst med gitarr halsen utan också upp och ner på strängarna.

Undrar hur det funkar ingame.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tänkte mer på hur noterna fungerar eftersom nu behöver man ju inte bara slänga fingrarna upp och ner längst med gitarr halsen utan också upp och ner på strängarna.

Undrar hur det funkar ingame.

Jaha! Oj, oj. Man kanske får öva låten i för väg? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jaha! Oj, oj. Man kanske får öva låten i för väg?

Njae det är nog inte det som är tanke med spelet.
Jag tror nog främst det är anledningen till att Guitar Hero och liknande inte satsade på strängad gitarr från början och det är det jag fortfarande är skeptisk till hur det ska funka i praktiken.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Njae det är nog inte det som är tanke med spelet.
Jag tror nog främst det är anledningen till att Guitar Hero och liknande inte satsade på strängad gitarr från början och det är det jag fortfarande är skeptisk till hur det ska funka i praktiken.

Nej, jag vet. Tror faktiskt inte själv att man ska få öva i för väg. Det blir nog för avancerat.

Men kanske att de lär en power chords, och att det kommer färger precis som vanligt på skärmen. Såg nämligen på gitarrhalsen att det fanns en färg vid varje band.

Och ja, det här kommer med största sannolikhet gå åt helvete för de som utvecklar det, så vida de inte kan förenkla det här otroligt mycket. Grejen som gör Guitar Hero är ju att du kan spela en massa låtar utan att ha hört dem förr, bara genom att kolla på skärmen.


   
SvaraCitera

nu finns det ju faktiskt mjukvara som kan plocka ut polyfoniska signaler och pitchbestämma dem individuellt, det är oändligt mycket billigare än rena midigrejer. fast det är en rätt ny teknik, och den är väl proprietär, som sig bör. tror att iallafall melodyne använder sig av det i någon plugg. finns även iallafall en polyfon gitarrstämmare som gör samma sak i en hårdvaruenhet. addera massiva volymer, så är det nog inte särskilt dyrt att producera ändå.


   
SvaraCitera