Aviseringar
Rensa alla

Power metal


Ämnesstartare

Avskydde power metal av ren princip i många år (envis och dum höh i know) men nu har jag fattat att det i själva verket är sjukt bra 😀 Typ som hälsosam speed.

Håller fortfarande på att utforska lite, och tänkte höra ifall någon här hade tips på band ^^


   
Citera
Ämnesetiketter

Provat youtube?


   
SvaraCitera

they might be giants kan fan allting.
dom har gjort låtar till Malcolm in the middle, Coraline, Curage den rädda hunden, och till MASSA jävla barnprogram, dom e bäst


   
SvaraCitera

THE POWERFUL GOLDEN DRAGON OF EMERALD SWORD OF MIGHTY GODS WE FIGHT IN THE WAR OF EPIC PROPORTIONS


   
SvaraCitera

Budolicious:

THE POWERFUL GOLDEN DRAGON OF EMERALD SWORD OF MIGHTY GODS WE FIGHT IN THE WAR OF EPIC PROPORTIONS

men vi har pilbågar! så ni dör!


   
SvaraCitera

Sabaton är det en power metalbandet jag gillar och det är främst för att deras texter inte är särskilt lika dom andra banden i sin genre och att jag är en smula lokalpatriotisk.


   
SvaraCitera

Gillar oftast Power metal som går åt det lite mer symfoniska hållet, märks något på det jag länkat.


   
SvaraCitera

LostHorizon:

Avskydde power metal av ren princip i många år

Du syndare![wink]

Ni glömde Kai Hansen och hans Gammaray! Sen har vi Sonata Arctica, Freedom Call, Stratovarius, Nightwish, de första två Avantasia, Edguy (t.o.m. Rocket Ride), Hammerfall, Symfonia (Timo Tolkkis nya band)...


   
SvaraCitera

Epica är sjukt bra!


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera