Aviseringar
Rensa alla

ppiller utan pojkvän?


Sa ra:

Hm kanske. nåväl tänkte testa och se först och mår jagdåligt får jag väl sluta.

Ja jo, gör det. Men p-piller skyddar ju endast mot graviditet så är din tanke att hoppa runt i sängarna lite så förslår jag ändå kondom som skyddar mot köndsjukdomar och graviditet xD


   
SvaraCitera

Sa ra:

Duh... aldrig tänkt på att man kan bli gravid utan att ha en pojkvän? man kan ju ha sex ganska ofta ändå liksom.

Aldrig tänkt på att det finns andra prementivmedel än ppiller som t.ex. kondom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Aldrig tänkt på att det finns andra prementivmedel än ppiller som t.ex. kondom?

Jo. man kan ju använda det också. men enligt mig är ppiller bättre för att förhindra graviditet eftersom att man kan slarva med kondom och då är det väl bättre att va förberedd än att ta ett dagenefter-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PeppeNilla:

Ja jo, gör det. Men p-piller skyddar ju endast mot graviditet så är din tanke att hoppa runt i sängarna lite så förslår jag ändå kondom som skyddar mot köndsjukdomar och graviditet xD

mm, jag vet.. men känns så dumt att ta upp den saken, tycker faktiskt att det är killens ansvar lite också :/


   
SvaraCitera

Sa ra:

mm, jag vet.. men känns så dumt att ta upp den saken, tycker faktiskt att det är killens ansvar lite också :/

Det är bådas ansvar, men hellre att man ser till så man har skydd än att ta förgivet att den andre har det hela tiden. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

Hej finns det någon som äter p-piller utan att ha pojkvän? jag funderar på att börja äta ppiller men jag har ingen kille. Alltså en fast partner. Kram

du funderar inte på minipiller? Där riskerar du ju inte blodpropp iaf. Om du inte är en av de som får jobbig mens av det då. [smile]


   
SvaraCitera

Sa ra:

Jo. man kan ju använda det också. men enligt mig är ppiller bättre för att förhindra graviditet eftersom att man kan slarva med kondom och då är det väl bättre att va förberedd än att ta ett dagenefter-piller.

Men bestäm dig för att inte slarva med kondom då. Och ha glidmedel så går den inte sönder.

Tycker det är onödigt att förpesta kroppen med preventivmedel om du sällan har sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Tycker det är onödigt att förpesta kroppen med preventivmedel om du sällan har sex.

Tycker också det men nu är det så att jag har sex ganska ofta.


   
SvaraCitera

Jag äter ppiller och har ingen pojkvän. Har sex lite då och då. Men en av anledningarna jag tar ppiller är att få större bröst, och det hjälper så


   
SvaraCitera

mayis:

Men en av anledningarna jag tar ppiller är att få större bröst, och det hjälper så

Det är ju bara för att du går upp i vikt. ^o)


   
SvaraCitera

fridut:

Det är ju bara för att du går upp i vikt. ^o)

Har du damp i din fitta eller? Jag har fan gått ner i vikt sen jag började med min ppiller. Sväller upp när jag inte äter dom.


   
SvaraCitera
ziiesh

Sa ra:

Hej finns det någon som äter p-piller utan att ha pojkvän?

japp. Började när jag hade pojkvän men har fortsatt efter att det tagit slut, himla bra att veta att man är säker vad gäller graviditet iaf [y] sen skippar man ju inte kondom för det om man kör ons, men blir det mer seriöst sexande och man vet att man är och förblir frisk så är ppiller underbart


   
SvaraCitera
ziiesh

fridut:

Det är ju bara för att du går upp i vikt. ^o)

jag har också fått större bröst av piller men har lika platt mage för det.


   
SvaraCitera

mayis:

Har du damp i din fitta eller? Jag har fan gått ner i vikt sen jag började med min ppiller. Sväller upp när jag inte äter dom.

Har du agressionsproblem?


   
SvaraCitera

fridut:

Har du agressionsproblem?

Det kan nog vara sant.


   
SvaraCitera