Aviseringar
Rensa alla

Präst steg till himlen. Bokstavligt.


Gifted

   
Citera
leafar

Gifted:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article2322845.ab

Underbart!

Ödets underbara ironi


   
SvaraCitera

Fy FAN vad läskigt[chocked]!


   
SvaraCitera

cooool


   
SvaraCitera

humor?


   
SvaraCitera

Men idiot, vemfan åker ut utan att veta hur hans GPS funkar?

Och varför ligger tråden i Religion och Etik? Vad förväntar du dig att vi ska diskutera som rör den forumdelen?


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Och varför ligger tråden i Religion och Etik? Vad förväntar du dig att vi ska diskutera som rör den forumdelen?

Han kanske har slutit sig med Gud själv, som öppnar sin famn för sin trogne predikare av mänskligt blod [party]

Eller så har ballongerna spräckts i luften och han föll ner å dog.


   
SvaraCitera

vilketnamn:

Eller så har ballongerna spräckts i luften och han föll ner å dog.

Ja det är nog högst troligt, förstår fortfarande inte varför den ligger i denna forumdel.


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Fan vad kasst, *SPRUCKIT* menade jag ju förstås [zzz]

Aja (åter OnT), är man dum nog att anförlita sig helt åt något som inte alls är säkert finns (antar att han gjorde det eftersom han är präst) så får man fan skylla sig själv


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad förväntar du dig att vi ska diskutera som rör den forumdelen?

Jag tycker att det är lite ironiskt bara att en man som ägnar stor del av sitt liv till att säkraen plats i himelen faktiskt nu bokstavligt (och antalgilen metaforiskt) hamnat där. Jag ser ingen anledning att sörja, då personen antagligen övertygad av sin tro, hamnade på ett ställe klart bättre än jorden. Eller är det inte det som de flesta religioner (lås kristendom, judondem och islam) lär ut?


   
SvaraCitera

Gifted:

Jag tycker att det är lite ironiskt bara att en man som ägnar stor del av sitt liv till att säkraen plats i himelen faktiskt nu bokstavligt (och antalgilen metaforiskt) hamnat där.

menar du att vi som kristna tror att himmlen ligger bland molnen? 😛


   
SvaraCitera

Gifted:

en plats i himelen faktiskt nu bokstavligt (och antalgilen metaforiskt) hamnat där.

Hans tanke var att slå ett rekord, inte åka till himlen. Himlen är enligt dessa religioner ett ställe man hamnar EFTER döden om man levt ett bra liv. Om det var det du ville diskuterade hade du ju kunnat markera det på något sätt, annars skapar det förvirring.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

förstår fortfarande inte varför den ligger i denna forumdel.

för att han som flög var präst såklart.
en tråd som handlade om att marfus var en mycket snäll kille om man bara lärde känna honom fick ju ligga i homosex-bi tråden


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

en tråd som handlade om att marfus var en mycket snäll kille om man bara lärde känna honom fick ju ligga i homosex-bi tråden

Nej, en tråd som handlade om att marfus var en snäll kille skulle antigen låsas eller flyttas till klotter.


   
SvaraCitera