Aviseringar
Rensa alla

Praktik


Ämnesstartare

Jag ska inom kort börja praktisera (förhoppningsvis) men vet inte riktigt vad jag vill. Min första tanke var bibliotek, det finns dock inget i närheten som tar emot praktikanter, så det är nu uteslutet.
Jag har fnulat på andra ställen som kan passa mig, och har kommit fram till dagis, djuraffär (eller andra ställen med djur, tar gärna emot förslag på ställen), eller någon form av växtaffär.

Dagis har ju sina fördelar, men även klara nackdelar. Jag gillar barnen, men ogillar de konstiga aktiviteter de har för sig (som att gå jättelånga promenader i fula västar eller åka skridskor och sådant töntigt). Jag är inte heller något stort fan av de oändliga mellanmålen som förekommer, eller de där jobbiga ungarna som alltid finns på dagis, de där som springer runt och skriker "BAJS" och är snoriga och äckliga.

Djuraffär verkar simpelt och bra, inte för krävande men tillräckligt underhållande. Tror jag. Det finns väl risk för att det ska bli för tråkigt, jag vet inte riktigt vad man egentligen gör i djuraffärer? Någon som har någon erfarenhet?
Annars gillar jag djur, så förslag på sådant är välkommet. Dock inget läskigt med stora djur, som hästar eller så, det gillar jag inte.

Växtaffär är ju extremt icke-krävande och väldigt lugnt. Växter är dessutom något jag finner tilltalande (på ett osexuellt vis), och jag skulle kunna lära mig en massa då jag för tillfället är ganska kass på att ta hand om växter.
Det skulle dessutom kanske göra mig gott att gå och andas luft som faktiskt innehåller syre hela dagarna.

Hjälp mig att bestämma mig, jag känner mig kluven.


   
Citera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Växtaffär (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

eller de där jobbiga ungarna som alltid finns på dagis, de där som springer runt och skriker "BAJS" och är snoriga och äckliga.

Finns det dagisbarn som inte är så? [surprised]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Växtaffär (Du röstade på detta alternativ)

Låter mysigt, lugnt och lite lagom tråkigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

(som att gå jättelånga promenader i fula västar eller åka skridskor och sådant töntigt)

HAHAH

okej, men vad är det för praktik du ska göra? vad studerar du? är det prao vi pratar om?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Finns det dagisbarn som inte är så? [surprised]

Ja, faktiskt! Har varit på ett dagis förut, där var det bara 2 barn som var sådana där. Den ena var lite söt ändå, om man ansträngde sig för att se det. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

okej, men vad är det för praktik du ska göra? vad studerar du? är det prao vi pratar om?[smile]

Nej, vi talar om praktik. Enbart. Jag studerar inget.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Djuraffär/Något annat med djur (Du röstade på detta alternativ)

Absolut inte dagis, vem orkar. Man lär ju bli utled på det efter ett par dagar, om man itne besitter ett änglalikt tålamod, liksom.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det finns väl risk för att det ska bli för tråkigt, jag vet inte riktigt vad man egentligen gör i djuraffärer? Någon som har någon erfarenhet?

Du kommer säkerligen få städa ur marsvinsburar och peta i djurbajs, och sånt. Mest hela tiden. Troligtvis var dag. Växtaffär må vara omplanteringar och jord, men bajs är enligt mig något mindre tilltalande.


   
SvaraCitera
Åtta

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Växtaffär (Du röstade på detta alternativ)

Låter mysigt. Dock kom jag på (efter att jag hade röstat) att om du hade jobbat på en djuraffär så hade du kanske kunnat stjäla en myrfarm åt mig. [mad]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dock inget läskigt med stora djur, som hästar eller så, det gillar jag inte.

... Kossor då? [chocked]


   
SvaraCitera

Om du är i en djuraffär kan du klappa, gosa och leka med dom stackars djuren hela dagarna, dom är nog inte så bortskämda med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Absolut inte dagis, vem orkar. Man lär ju bli utled på det efter ett par dagar, om man itne besitter ett änglalikt tålamod, liksom.

Jag har varit på ett dagis förut, det var trevligt och så, men gillar som sagt inte riktigt de aktiviteter man sysslar med där. Barnen är ju lätt. Blir de jobbiga så ser man bara hjälplös ut och så kommer en som jobbar där och hjälper. [blush]

itch:

Du kommer säkerligen få städa ur marsvinsburar och peta i djurbajs, och sånt. Mest hela tiden. Troligtvis var dag.

Sist jag var i en djuraffär fick jag gå ut med deras hundar och fronta varor dagarna i ända. [sad] Fast nu kom jag på att det var innan de fick djur, så det fanns ju inte så mycket bajs att peta i.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

j, vi talar om praktik. Enbart. Jag studerar inget

jaha okej. Jag tänkte ifall det skulle kunna vara extra fördelaktigt att pracca på nåt särskilt med tanke på framtida jobb lr så[smile] Ja tkr man att ungar är jobbiga osv så måste jag föreslå djuraffär eftersom du gillar djur:D djur är alltid kul! 😛


   
SvaraCitera

Kombinera dagis och djur, hunddagis! Jag tyckte det var jättekul iaf ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Låter mysigt. Dock kom jag på (efter att jag hade röstat) att om du hade jobbat på en djuraffär så hade du kanske kunnat stjäla en myrfarm åt mig. [mad]

Det hade jag kanske kunnat! Jag hade kanske fått välja ett djur eller myrfarm eller så när jag slutar där! [surprised]

Åtta:

... Kossor då? [chocked]

Jamen, de är fina att titta på, och kanske klappa lite på sin höjd, men jag är inte speciellt intresserad av att skyffla deras dynga. [sad]

Unexpected:

Om du är i en djuraffär kan du klappa, gosa och leka med dom stackars djuren hela dagarna, dom är nog inte så bortskämda med det.

Tror du? Det hade varit fint. [blush]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Växtaffär (Du röstade på detta alternativ)

Djuraffärer är döden


   
SvaraCitera