Aviseringar
Rensa alla

Prao ångest ):


Ämnesstartare

Jag är en kille på 15 år och jag går i 8an i. Vi ska ha prao hela vecka 12 men jag vet inte var jag ska praoa. Så jag börjar må dåligt och jag börjar få ångest över det. Man ska lämna in praolappen vecka 11 och jag har inte skrivit någonting på den. Jag vågar inte fråga om praoplats heller för att jag är en ganska blyg person och har lite av en socialfobi. Alla andra i min klass har redan fyllt i lappen och fått praoplats. Vad ska jag göra? Hur ska jag våga fråga om praoplats?


   
Citera

säg det till skolan då fixar dem väl fram något


   
SvaraCitera

Fråga din lärare om han/hon kan försöka fixa en plats åt dig? Praoa på dina föräldrars jobb? (om det finns möjlighet alltså)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag orkar/vågar inte fråga lärarnaLedsen


   
SvaraCitera

JagÄrBaraEnKille:
Jag orkar/vågar inte fråga lärarnaLedsen

finns inget att vara rädd


   
SvaraCitera

JagÄrBaraEnKille:
Jag orkar/vågar inte fråga lärarnaLedsen

Bara å fråga, sen så när du väl ha komme över dina rädslor så känns det goe bra.


   
SvaraCitera
Listus

Evt går du ner till Ica och säger, hejsan jag är prao-eleven som ska vara här hela veckan. Då blir dem tveksamma och låter dig praoa 🙂


   
SvaraCitera
Lillen

Har du några intressen? Något du kanske vill jobba med i framtiden ? Du kan ju faktiskt tästa 2/3 iolka ställen, behöver ju inte vara på samma hella tiden 


   
SvaraCitera
Mumzel

Blygsam kommer inte fixas om inte du gör något åt saken, ta med en vän så du känner ej dig ensam


   
SvaraCitera

har själv social fobi och selektiv mutism. tro mig, det enda som hjälper är att kötta


   
SvaraCitera