Aviseringar
Rensa alla

Prao i stockholm?


Ämnesstartare

Jag går i åttonde klass och har sprungit runt som en galning i Stockholm och letat prao. Bikbok, i princip alla avdelningar på NK, SF, ca. 15 caféer, bokhandlar, skansen, Indiska, Sisters, Zara, Topshop och många fler. Jag praoar vecka 12 och nu är det vecka 6 så det börjar verkligen bli bråttom om jag inte vill jobba i köket på min skola (något jag INTE vill). Jag har kollat hos studievägledaren men hon har inte platser så det räcker till alla elever som behöver prao. Jag behöver verkligen hjälp för jag vet inte vart mer jag ska gå! Vart praoade ni i åttan (i Stockholm)? Just nu bryr jag mig inte om det är tråkigt eller inte, vill dock helst undvika ställen som elgiganten eller OnOff. Tips?[sad]


   
Citera

Tror det är väldigt svårt att hitta prao plats, speciellt om man går i grundskolan. Dina föräldrar kan inte fråga runt lita på sina arbetsplatser?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har kollat med mina föräldrar nu och om jag inte hittar något får jag jobba hos mamma i en fabrik där jag bara kommer vika lådor och packa varor från rullband i två veckor... Självklart bättre än skolan men jag vill verkligen hitta något annat.


   
SvaraCitera

Men det låter ju som ett lärorikt jobb iaf [smile]


   
SvaraCitera

mrman:

Men det låter ju som ett lärorikt jobb iaf

[love]


   
SvaraCitera

jag praktiserade på en godisfabrik när jag gick i åttan [badgrin]

förskolor tar praktikanter


   
SvaraCitera

Praoade som vaktmästarassistent på min pappas jobb.


   
SvaraCitera

välkommen till verkligheten

nä men, förskolor var ett bra tips. jag paroade på apoteket, i butiken, men vet inte om de tar emot praktikanter längre.


   
SvaraCitera