Aviseringar
Rensa alla

Prao på dagis! Tips


Ämnesstartare

GladHej!Går i Sexan och ska praoa på dagis i tre dagar. Har ni tips på vad man ska ha med sig eller några andra tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

regnkläder

varma kläder

extrastrumpor/tjocka strumpor

läppbalsam

vantar mössa halsduk


   
SvaraCitera

Ha med dig jättevarma kläder! Täckbrallor är ett hett tips. Det är skitjobbigt att vara glad och rolig med barnen om man fryser.

Annars så rekommenderar jag att du, som praktikant, tar med barnasinnet och busar runt med barnen. Det brukar förskolepersonalen uppskatta. Det är fantastiskt att arbeta med barn och du får så mycket tillbaka. Är du glad och snäll så lovar jag att du kommer ha en hel pärm med teckningar efter första veckan Hjärta


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Var inte den här tråden uppe förut?? Förvirrad Ta med frukt att äta på din rast, innetofflor, varma, vind- och vattentäta kläder att ha ute. Ha kläder du inte är jätterädd om. 


   
SvaraCitera

Bell: Ta med frukt att äta på din rast,

Frukt har funnits att ta på alla ställen jag arbetat på juu!


   
SvaraCitera

Åh det är jättekul!

Tänk på att klä dig i varma och stryktåliga kläder och skor, prata med alla ungar och försök att inte hamna i några stereotypa könsfällor, t ex "tjena grabbar åh vilket tufft slott ni byggt" "åh hej gulleprinsessor åh så söta saker ni gör kom så får jag krama på dig"


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Frukt har funnits att ta på alla ställen jag arbetat på juu!

till barnen ja, din glupska tant!


   
SvaraCitera

isola:

till barnen ja, din glupska tant!

Vi får också ta ju, eller vi har alltid gjort det i alla fall Mycket glad Man brukar ju behöva en lite frukt för att piggna på sig!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fingerprints: Frukt har funnits att ta på alla ställen jag arbetat på juu!

Jo, men jag har även varit på ställen där frukten bara är för barnen när det ska sparas in på saker Ledsen


   
SvaraCitera

Bell:

Jo, men jag har även varit på ställen där frukten bara är för barnen när det ska sparas in på saker Ledsen

Dåligt! Vi behöver ju också lite socker. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Vi får också ta ju, eller vi har alltid gjort det i alla fall Mycket glad Man brukar ju behöva en lite frukt för att piggna på sig!

😉
är det någonting man saknar när man jobbar med ungar är det att få äta fika/frukt precis när man vill tycker jag


   
SvaraCitera

isola:

😉
är det någonting man saknar när man jobbar med ungar är det att få äta fika/frukt precis när man vill tycker jag

får alltid mycket mat+frukt under jobb/praktik


   
SvaraCitera

craig davids största fan :

får alltid mycket mat+frukt under jobb/praktik

ja fast inte när man vill. om man nu inte gillar att äta framför barnen när de inte får äta.  de har ju sin fasta mat-, frukt- och mellistid och får inte gå och småäta som de vill hela dagarna.


   
SvaraCitera

isola:

ja fast inte när man vill. om man nu inte gillar att äta framför barnen när de inte får äta.  de har ju sin fasta mat-, frukt- och mellistid och får inte gå och småäta som de vill hela dagarna.

menar ju inte att jag äter utan att de får, hur kunde du ens utläsa det ur det jag skrev? får när de äter och under rast om jag vill ha då. 


   
SvaraCitera

isola:

😉
är det någonting man saknar när man jobbar med ungar är det att få äta fika/frukt precis när man vill tycker jag

Hahah jaaa 🙂 Saknar mellanmål också!

isola: om man nu inte gillar att äta framför barnen när de inte får äta.

Nää man får ju vänta tills rasten om man vill ha utöver de andra utsatta tiderna. 


   
SvaraCitera