Aviseringar
Rensa alla

Prao-Plats!


Izak51
Ämnesstartare

Hej! Jag heter izak och går i 8:an, snart så ska våra praktik papper vara inne om vart vi ska praoa och jag har ingen aning om vart jag ska praoa, Vill ha kul och lugnt på prao-platsen samtidigt som det är lärorikt och så, hjälp mig! 🙁 Vill verkligen ha en rolig vecka! har läst igenom alla andra trådar om prao men hittararrow-10x10.png inte något speciellt så, Skriv vart ni har praoat och vad man gör där, skriv så många ställen som ni vill! Tack i förhand.


   
Citera

Jag har under mina år på högstadiet praoat på skola, restaurang och på en elfirma där jag praoar just nu. Den roligaste praktiken ut av dom 3 var på restaurangen. Ett plus där var också att man fick restaurang mat till lunch varför gång Tumme upp.
Sen så beror det på vad du är intresserad av. Men har du ingen aning om vart du vill praoa så tycker jag du ska söka dig in till någon restaurang. Inte skola eller dagis, det är det värsta jag gjort!


   
SvaraCitera

Fick ni inte inlogg eller något på praktikplatsen.se? Eller fick ni bara gå ut i det vilda och hitta prao. 


   
SvaraCitera

Jag har varit på en förskola i 8an och var ute på fältstudie nu förut i första ring på ett åderdomshem och inom hemtjänsten. På förskolan fick jag vara med och hjälpa barnen när dom skulle ut och leka att ta på dom utekläderna och sen även fick jag ta hand om det hände något bråk och sånt och jag var även med och lekte med barnen. (men det med att ta hand om bråk och sånt tyckte jag att det var för mycket ansvar på mig när jag var ute på min första praktik.)  men ålderdoms hem är det kul att vara på som fältstudie fick man inte göra så jätte mycket egentligen men det var kul ändå bara om man har bra handledare och bra arbetskamrater. Och hemtjänst var inte så jätte kul tyckte jag!  Jag ska ut på praktik vecka 6 och då ska jag vara på ett ålderdomshem och jag tycker att det ska  bli kul


   
SvaraCitera
Izak51
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Fick ni inte inlogg eller något på praktikplatsen.se? Eller fick ni bara gå ut i det vilda och hittaarrow-10x10.png prao. 

Nej? 🙁 vi skulle leta själva, om det inte gick så bra så fick vi fråga våran prao''ledare'' Men han kommer bar s'tta en på en affär nära skolan, vill ha något lite roligare!


   
SvaraCitera
Izak51
Ämnesstartare

rogernw:
Jag har under minaarrow-10x10.png år på högstadiet praoat på skola, restaurang och på en elfirma där jag praoar just nu. Den roligaste praktiken ut av dom 3 var på restaurangen. Ett plus där var också att man fick restaurang mat tillarrow-10x10.png lunch varför gång Tumme upp.
Sen så beror det på vad du är intresserad av. Men har du ingen aning om vart du vill praoa så tycker jag du ska söka dig in till någon restaurang. Inte skola eller dagis, det är det värsta jag gjort!

Resturang låter kul! men isf var? (innom jönköpings län) ; + många säger att på resturang får man inte göra något mer än att städa? är det sant? 


   
SvaraCitera

Izak51:

Resturang låter kul! men isf var? (innom jönköpings län) ; + många säger att på resturang får man inte göra något mer än att städa? är det sant? 

Hm... det får du nog bestämma själv. Vet du inte vilka som finns så kan du kolla här Glad.
Restaurangen jag praoade på heter 17 rum och kök. Vad jag själv kan tycka är att om du ska praktisera på restaurang så kanske du inte ska välja Mc Donalds etc, du förstår nog varför Galen.
Nja, det håller jag inte med om. När jag gjorde praktik på restaurang så fick jag såklart diska, jag fick springa ut med mat, stå i kassan, torka bord med mera. Laga min egen mat som pizza mm fick jag göra också. Men inte laga maten till gästerna (förstår man ju kanske). Så nja, håller jag inte helt med om. 


   
SvaraCitera
Izak51
Ämnesstartare

rogernw:

Hm... det får du nog bestämma själv. Vet du intearrow-10x10.png vilka som finns så kan du kolla här Glad.
Restaurangen jag praoade på heter 17 rum och kök. Vad jag själv kan tycka är att om du skaarrow-10x10.png praktisera på restaurang så kanske du inte ska välja Mc Donalds etc, du förstår nog varför Galen.
Nja, det håller jag inte med om. När jag gjorde praktik på restaurang så fick jag såklart diska, jag fick springa ut med mat, stå i kassan, torka bord med mera. Laga min egen mat som pizza mm fick jag göra också. Men inte laga maten tillarrow-10x10.png gästerna (förstår man ju kanske). Så nja, håller jag inte helt med om. 

Tack! Detta hjälpte verkligen! MEN........ Jag som känner mig lite handikappad just nu... (Du behöver inte göra detta)  Kan du hjälpa mig hitta något bra ställe här i jönköpings län? Hittar mest pizza ställen?


   
SvaraCitera

Jag vet ju inte vilka restauranger som finns i Jönköping men jag letade fram några, sen beror det ju på vilken du har närmast också, 
Golfrestaurang
Fjällstugan
AquaDinner and drinks

Mitt tips är att ta något lokalt som du har nära till. Helst egenföretagare, och inte kedja Glad


   
SvaraCitera