Aviseringar
Rensa alla

Prao-tips!


Ämnesstartare

m3lon:

aa de va sjukt najs och massa kul folk

Åh, är jättesugen på att praoa där, har kollat runt och alla som praoat där verkar nöjda! 😉
Men vad får man göra? 🙂


   
SvaraCitera

Testa något praktiskt ifall du inte är rädd för att bli lite skitig.


   
SvaraCitera

sofia872:

Men vad får man göra? 🙂

vart bor du ens? inte värt att berätat om du inte bor nära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har praktiserat på bank, skola, dagis och två tidningar. tidningarna har helt klart varit de mest utvecklande platserna. fick skriva en egen artikel, ett flertal notiser, följa med på olika uppdrag och åka runt. ta bilder, prata med journalisten på kontoret om allt möjligt som pågår i samhället och hans liv (han var väldigt världsvan). man lärde sig mycket och fick utmana sig själv, ut på stan och intervjua etc. rekommenderas.


   
SvaraCitera

Har praoat hos: klädaffär och veterinär.

Klädaffären var överflödig eftersom jag har svårt att se meningen med att tillbringa en vecka med att vika kläder och arrangera kalsongbord. Veterinären var dock rolig, rekomenderas[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips 😉

Fick ett förslag som en tjej hade praoat, nämligen på en modell-agentur! Det tyckte jag lät spännande, vet någon någonting om det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips 😉

Fick höra av en tjej som hade praoat på modellagentur (andra gånger jag hör det idag) som tyckte det var jätteroligt! 😉


   
SvaraCitera

Har praoat på:

Hemköp - Kul
Miljö och designföretag - Va så oestetisk att det inte va kul
En lokaltidning - Ganske kul
Svetsare - SKIIIIT kul, fast brände mig på armen så har ett ärr [cry]


   
SvaraCitera

sofia872:

Var har ni praoat, har ni tips eller förslag?

praoat på

Reklambyrå
Mediabyrå/Synthskapare


   
SvaraCitera

Jag har praoat på SVT, dagis, ICA och ridklubb. Dock på SVT tre gånger. Känner du någon så fråga denne!


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

har praktiserat på bank, skola, dagis och två tidningar. tidningarna har helt klart varit de mest utvecklande platserna. fick skriva en egen artikel, ett flertal notiser, följa med på olika uppdrag och åka runt. ta bilder, prata med journalisten på kontoret om allt möjligt som pågår i samhället och hans liv (han var väldigt världsvan). man lärde sig mycket och fick utmana sig själv, ut på stan och intervjua etc. rekommenderas.

Åh det är precis det jag vill göra! Vilka tidningar lyckades du får prao på? Har nu frenetiskt skickat ut till tjugo (minst) olika och fått nej.. Skulle mer än gärna ta emot tips!


   
SvaraCitera
Semlan

Jag ska oxå praoa snart men vet inte häller vad jag ska praoa på men har tänkt på nån brandstation eller hos nån smed, men tror ni man kan praoa på en brandstation?


   
SvaraCitera

Semlan:
Jag ska oxå praoa snart men vet inte häller vad jag ska praoa på men har tänkt på nån brandstation eller hos nån smed, men tror ni man kan praoa på en brandstation?

det borde gå, min pappa jobbar på räddnings verk men dom som är på prao tror jag inte kan åka med på utryckningar för att det typ skulle bli för farligt för att dom som är på prao inte har någon utbildning 🙂


   
SvaraCitera

kommer ihåg detta. jag var för sent ute så var tvungen att prao på ett loppis. men gick inte alla dagar, skolkade och gick till internetcafet gatan över istället och spela. xD


   
SvaraCitera
reben

praoade inte i högstadiet pga dom som inte praoade fick va kvar i skolan ist o "ta igen skolarbete" de va soft att slippa alla idioter i ens parallellklasser.

hade 15v praktik i gymnasiet. va på sydsvenskans ledarredaktion 2v sen va jag hemma o såg på eva&adam o åt popcorn resterande tid. de va soft praktik.


   
SvaraCitera