Aviseringar
Rensa alla

praoa på hotell/resturang?


Ämnesstartare

vad tror ni om att prao på ett hotell/resturang?
Är det någon som har praoat pånågot liknade? ska proa i en vecka. Vilket tror ni är bäst , mäklare eller hotell/resturang? skúlle kunna tänkta mig båda.. tacksam för svar! [smile]


   
Citera

Du kommer få slita röven av dig med pissiga chefer, mycket stress, bara ta de skitigaste arbetsuppgifterna, knappt några raster, och det är för kort tid för att lära känna arbetskamraterna eller hinna lära sig något annat än att restaurangbranschen suger.


   
SvaraCitera

Som mäklare lär du inte få göra något vettigt. På restaurang lär du få slita, men åtminstone med riktigt uppgifter.
Jag praoade i kök i nian, det var faktiskt jävligt roligt och inte alls vad herr Buttgereit beskriver. Men sen har jag jobbat på Burger king också, de praosen vi hade där hade fan inte roligt.


   
SvaraCitera

mäklare låter intressant..


   
SvaraCitera

Kök kan nog vara lite kul, ja. Praoa med servering eller hotellservice kommer dock suga getpung; var i första hand det jag talade om.

Mäklare kommer nog vara rätt chill och intetsägande.


   
SvaraCitera

elinadahl:

prao på ett hotell/resturang

Praoade på ett hotell och fick då stå i köket. Det var en bra arbetsplats, de som jobbade där var trevliga, jag fick hjälpa till med det mesta [y]. Var där en vecka [smile].


   
SvaraCitera

Ska du vara på hotell så frågar dem dig var du skulle vilja vara nån stans oftast, för att du ska få prova på det som du vill göra [smile]. Det är inte så jobbit som man tror de är ett socialt jobb på många sätt. Det du lär dig i första hand när du är på resturang är att kunden/ gästen kommer i första hand. Men de är kul att vara på praktik på hotell. Du träfar mycket nyt folk och lär dig mycket även om det inte känns som om du gör de på så kort tid som en vecka.


   
SvaraCitera

Praoade på en lunchresturang, så jävla dåligt och starka hierarkiskillnader mellan arbetarna och cheferna, gillade icke. [n] Samt att det är rätt tråkigt att skära sallad och steka bacon dagarna i ända.


   
SvaraCitera