Aviseringar
Rensa alla

praoooo ångest!!


Ämnesstartare

hej jag går i 8an och behöver HJÄLP jag vet inte vad jag ska praoa med nu vecka 40-41 jag har stor idètorka jag har bara ett förslag och det är hööksShockerad vet lite udda men vad annars finns det för prao med något med djur att göra??


   
Citera

Alltså, skolor brukar ju erbjuda en lista med alternativ. Annars kan man hitta eget. Du borde fråga din skola om ni får någon lista med praoförslag eller så. Annars kan du ju höra av dig till olika arbetsplatser. T.ex som jobbar med djur. Veterinär, djuraffär, bondgård och liknande. Annars tyckte jag att det var lattjo att praoa på ett dagis. 😀


   
SvaraCitera

men chilla, du kommer säkert få en lista med platser och då kan du typ välja ett jobb som har med djur att göra, typ som hunddagis.


   
SvaraCitera
M04
 M04

Närmsta stall- där får man mocka boxar å ta in å ut hästar Tumme upp (skoja de va skitjobbigt)

men hunddagis/om hundstallet finns där, det går ibland,annars  katthem, kaninuppfödnkng, djuraffär, eller så. Veterinär och sådant brukar ej ta in högstadieelever då de inte finns mkt för en ”outbildad” att göra där förutom typ att städa.. (är ej från de trakterna) men om det finns typ nån ”djurpark”, bondgård 4H gård kan vara värt att komma upp.

men som tidigare skrev så brukar syv’en på skolan ha en lista med platser och kunna erbjuda hjälp att söka upp platser 


   
SvaraCitera