Aviseringar
Rensa alla

prata med mig?


psychoex: det handlar inte om att inte bry sig.

nehe? vad handlar det om då? (inte bry sig = ingen empati, bl.a.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Finns ju även folk som har empati och gör det ändå
Precis, är det något sedan barnsben eller kommer det senare

nästan alla seriemördare (som lyckas hålla på under en längre tid) har oftast iq över 110. det är rätt intressant. 


   
SvaraCitera

rulltorta :

Ja det är frågan liksom, och vart kommer det ifrån? Hur kan det gå så långt att man typ slaktar folk och äter dem eller nåt 😮

Jag hade velat prata ned Aileen Wuornos och hennes familj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pussy galore:

nehe? vad handlar det om då? (inte bry sig = ingen empati, bl.a.)

förmågan att kunna sätta sig in i andras situationer utan att beröras har väl inte med empati att göra?


   
SvaraCitera

schim:

Jag hade velat prata ned Aileen Wuornos och hennes familj

Ja det hade varit hyfsat intressant, finns en bra dokumentär om henne vars namn jag inte kommer på...Bra i alla fall. 


   
SvaraCitera

psychoex:

nästan alla seriemördare (som lyckas hålla på under en längre tid) har oftast iq över 110. det är rätt intressant. 

IQ är inget jag har koll på men antar att det är högt så det är som sagt intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

IQ är inget jag har koll på men antar att det är högt så det är som sagt intressant

majorteten av befolkningen har 100. så det är rätt högt. sen finns det seriemördare med iq runt 90 också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enligt wikipedia 🙂


   
SvaraCitera

psychoex: förmågan att kunna sätta sig in i andras situationer utan att beröras har väl inte med empati att göra?

att kunna sätta sig in i andras situationer utan att beröras är ju en intellektuell.. "grej".. förstår inte vad du menar.


   
SvaraCitera

psykopater är t.ex. ofta väldigt bra på att förstå det mänskliga beteendet trots att de saknar empati 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pussy galore:

att kunna sätta sig in i andras situationer utan att beröras är ju en intellektuell.. "grej".. förstår inte vad du menar.

är det? jag vet inte sorry


   
SvaraCitera

rulltorta :

Ja det hade varit hyfsat intressant, finns en bra dokumentär om henne vars namn jag inte kommer på...Bra i alla fall. 

Jo har sett dem men ändå har man frågor Glad


   
SvaraCitera

schim:

Jo har sett dem men ändå har man frågor Glad

Haha ja det har man ^^ Hade velat prata med Jeffrey Dahmer också! Och Ted Bundy!


   
SvaraCitera

IQ är för mig till slutet irrelevant.


   
SvaraCitera
mynona

Fasiken: ja vill prata om drömmar o naturen o slott o skepp

o tankar o sånt 🙁

+1 


   
SvaraCitera