Aviseringar
Rensa alla

prata med tjej


Ämnesstartare

Hej alla!
snart är det sommar lov och ska snart börja nian men till saken. Jag har gillat en tjej i min skola ett tag nu. men funderat på om jag ska prata med henne eller försöka skriva till henne. hon är 01:a och jag 00:a. men på våran skolavslutning ska ungefär halva 8:an och 7:an till liseberg med en fritisgård. och tänkte höra med er om jag ska försöka prata med henne där på liseberg, och vad jag ska säga. t.ex fråga efter hennes nummer eller så. hennes kompis kommer troligen vara där med henne helatiden. p.s är inte säker på att hon ska med men tror att hon ska med för det ska nästan alla. tack för svar snabbt 🙂


   
Citera

Börja med ett "hej", man ska alltid börja med ett "hej"


   
SvaraCitera

Kom på nåt/några samtalsämne(n) på förhand som backup så det inte riskerar att bli stelt.


   
SvaraCitera

Oscar c:
Hej alla!
snart är det sommar lov och ska snart börja nian men till saken. Jag har gillat en tjej i min skola ett tag nu. men funderat på om jag ska prata med henne eller försöka skriva till henne. hon är 01:a och jag 00:a. men på våran skolavslutning ska ungefär halva 8:an och 7:an till liseberg med en fritisgård. och tänkte höra med er om jag ska försöka prata med henne där på liseberg, och vad jag ska säga. t.ex fråga efter hennes nummer eller så. hennes kompis kommer troligen vara där med henne helatiden. p.s är inte säker på att hon ska med men tror att hon ska med för det ska nästan alla. tack för svar snabbt 🙂

Dra med dig en killkompis och fråga om de vill åka någon karrusell / gå spökhuset tilsammans sen försök prata med henne så mycket som möjligt! 


   
SvaraCitera

Fråga om hon vill åka nån attraktion med dig .  Sen så babblar du bah på .  Om hon är lika prat glad som dig så borde det inte vara så stelt mellan er . 


   
SvaraCitera

börja inte med ett "hej".

det är för vanligt och tråkigt

börja med ngn random fråga som sticker ut lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
börja inte med ett "hej".

det är för vanligt och tråkigt

börja med ngn random fråga som sticker ut lite

som t.ex?


   
SvaraCitera

säg inte hej, säg tjabba. det är coolare


   
SvaraCitera

Oscar c:

som t.ex?

Beror på vad situationen utspelar sig ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Beror på vad situationen utspelar sig ju

Som det står i texten e jag nog på Liseberg då eller om det var det du menade?


   
SvaraCitera

Oscar c:

Som det står i texten e jag nog på Liseberg då eller om det var det du menade?

Ja, men vad händer för stunden etc...


   
SvaraCitera