Aviseringar
Rensa alla

Prata med tjejen på Facebook?


njsbo
Ämnesstartare

Hej

Det är såhär, en månad innan sommarlovet insåg jag att jag gillade en tjej i min parallellklass. Vi har båda fotboll som tillval och det har i princip varit då vi träffats. Jag vet inte om hon gillar mig, hon har gett några tecken som kan antyda på det, men jag är inte säker.

Nu till problemet: Jag har fruktansvärt svårt att öppna mig och visa tjejer intresse. Alltså tjejer jag gillar mycket, de flesta andra kan jag prata med ganska lätt. Tidigare har jag bara gått och väntat på tecken från dem jag gillat men att vänta på tecken från tjejer är ju helt onödigt har jag märkt.
Jag lyckades självklart inte ta vara på chanserna jag fick innan lovet kom men jag känner att jag inte kan vänta ända tills skolan börjar igen med att ta kontakt med henne så därför undrar jag; tror ni jag kan chatta med henne på facebook eller tycker hon att jag är konstig då? Som tar kontakt på Facebook men inte tog kontakt IRL. Som sagt vet jag inte om hon gillar mig eller inte.

Behöver er hjälp nu och jag hoppas ni är villiga att hjälpa mig! Tack så mycket på förhand! 🙂


   
Citera

Lägg till henne du. Om hon undrar varför du har lagt till henne som vän så kan du ju bara säga att du känner igen henne från fotbollen. Inte alls konstigt!


   
SvaraCitera

facebook är trist. Skicka sms [smile]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

facebook är trist. Skicka sms


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Lägg till henne du. Om hon undrar varför du har lagt till henne som vän så kan du ju bara säga att du känner igen henne från fotbollen. Inte alls konstigt!

Jag är redan vän med henne och vi vet redan vilka vi är 🙂 frågan är om jag kan chatta med henne efter att ha haft chanser till att prata med henne IRL utan att ha tagit dem. Vad tycker du?

Macktorsken:

facebook är trist. Skicka sms

Det skulle jag gärna göra men problemet är att jag inte har hennes nr. Och att frågas tex hennes kompisar om det och sen börja smsa henne direkt känns lite för på om ni förstår. Eller?

Tack alla för att ni hjälper till! 🙂


   
SvaraCitera

njsbo:

Och att frågas tex hennes kompisar om det och sen börja smsa henne direkt känns lite för på om ni förstår. Eller?

Känns nog lika på genom facebook


   
SvaraCitera

njsbo:

Jag är redan vän med henne och vi vet redan vilka vi är 🙂 frågan är om jag kan chatta med henne efter att ha haft chanser till att prata med henne IRL utan att ha tagit dem. Vad tycker du?

Jaha ja.. Då är det bara att börja snacka! Bättre sent än aldrig tycker jag, så få det överstökat.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Macktorsken:

Känns nog lika på genom facebook

Jaså är det så? Jag tänkte annars börja prata lite lätt med henne och sen efter ett tag fråga om nr typ. Så vi lär känna varandra lite mer. Om du förstår vad jag menar.

Hjärtlös:

Jaha ja.. Då är det bara att börja snacka! Bättre sent än aldrig tycker jag, så få det överstökat.

Okej, ska jag göra ungefär som jag beskrev ovan? Dvs börja lite lätt och sen efter ett tag be om nr eller så?


   
SvaraCitera

skriv till henne ngn dag
försök känna vibbarna osv


   
SvaraCitera
KSENIA

JA, LÄGG TILL HENNE PÅ FACEBÖG
SEN ÄR DET BARA ATT KÖRA!


   
SvaraCitera

njsbo:

Okej, ska jag göra ungefär som jag beskrev ovan? Dvs börja lite lätt och sen efter ett tag be om nr eller så?

Ja, precis som du pratar med dina kompisar. Hur brukar du göra när du tar kontakt med folk?


   
SvaraCitera

njsbo:

Jaså är det så? Jag tänkte annars börja prata lite lätt med henne och sen efter ett tag fråga om nr typ. Så vi lär känna varandra lite mer. Om du förstår vad jag menar.

Tycker facebook är ett väldigt trist sätt att ta kontakt på.


   
SvaraCitera
sincan

SKRIV PÅ FEJAN ATT NI SKA TRÄFFAS, TRÄFFAS, KÖÖÖR SOM FAN[mad]


   
SvaraCitera
Exner

Lägg till - skriv avslappnat - invänt reaktion - skriv mer - hitta lagom nonchalant skäl att ses - - -> profit.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Macktorsken:

Tycker facebook är ett väldigt trist sätt att ta kontakt på.

Jo det tycker jag också men eftersom vi inte kommer träffas på nästan två månader känns det nästan som det enda alternativet när jag inte har hennes nr.


   
SvaraCitera