Aviseringar
Rensa alla

pratar på skype och facebook men inte IRL


Ämnesstartare

Hej! De senaste veckorna har jag lärt känna en kille som går i min skola via internet och skype. Vi har chattat och pratat på skype nästan varje dag och vi träffar varandra i skolan.

Men problemet är att ingen av oss vågar att hälsa i skolan. Vi pratar om ALLT, när vi pratar på skype men i verkligheten blir det helt annorlunda.

Jag har även känslor för den här killen, vilket gör det väldigt stelt..

Tips på vad man kan göra för att våga prata i verkligheten? [smile]


   
Citera

bara säg hej [smile]

annars typ le .. kan man alltid göra när man är för feg för att hälsa [wink]

sen, typ träffas utanför skolan, tycker själv att allt är jävligt stelt i skolan om man jämför med utanför...


   
SvaraCitera

Av egen erfarenhet kan du mer eller mindre förvänta dig att för varje sekund du spenderar att "chatta" med honom bygger ni båda upp mer eller mindre fiktiva versioner av varandra. Så då blir det oerhört stelt eller kallt då era förväntningar inte är dem samma ni förväntade er.

Kort och gott. Träffa han snarast.

Men sedan är det en annan femma att väl träffas. Jag skulle rekommendera metoden att blygsamt föra fram förslaget att du anser att era diskussioner skulle bli betydligt mer givande och öppna öga mot öga. Eller för fram att du önskar att umgås med han en kväll. Ta något väldigt lugnt vilket beddar för en mysig/trevlig kväll. En film vilket är otroligt tråkig är rekommenderat för den uppgiften.


   
SvaraCitera

kromofobi:

annars typ le

Snärjer en omedelbart. Go for it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha okej tack för tipsen 😉

En gång sa jag hejhej men då hörde han inte. Typiskt ?


   
SvaraCitera

ringblomma:

En gång sa jag hejhej men då hörde han inte. Typiskt ?

hahahha hatar när sånt händer [sad]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Är väl bara att du stannar och pratar med honom.

Har ni fin kontakt på skype ect så har han väl helt enkelt inte modet att komma fram och börja prata. Då får du ha det istället.

Om du nu vill snacka med honom IRL.

Skulle frågat honom varför ni aldrig pratar irl någon gång när ni chattar.


   
SvaraCitera
zIGGE

Kviq:

Skulle frågat honom varför ni aldrig pratar irl någon gång när ni chattar.

Med risk att det förstelnas. Inte smart, man får tänkta till och vara smart ibland!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Skulle frågat honom varför ni aldrig pratar irl någon gång när ni chattar.

Ska faktiskt fråga det nästa gång 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Med risk att det förstelnas. Inte smart, man får tänkta till och vara smart ibland!

Men hur ska man annars liksom få reda på varför ? 🙂


   
SvaraCitera

ringblomma:

Men hur ska man annars liksom få reda på varför ? 🙂

träffa honom irl utanför skolan! då får du se om du tycker om honom lika mycket i verkligheten oxå [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

ringblomma:

Men hur ska man annars liksom få reda på varför ? 🙂

Ta initiativ till att prata med honom irl på egen hand utan att få honom att känna sig "feg" när du påpekar det för honom, för han har säkert velat men baggat ur och det får honom att känna sig dålig, kanske :c


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

zIGGE:

Med risk att det förstelnas. Inte smart, man får tänkta till och vara smart ibland!

Tycker aldrig att det blir stelt att fråga sådant som man märker att båda är lite nervösa över. Att uppmärksamma att man känner på samma sätt har jag bara uppfattat positivt. Samma sak om man tex sitter två stycken och det är lite tryckt och pinsam stämning.

Fast är dålig på att få dålig stämning, har en tendens att smasha dem rätt fint.

ringblomma:

Ska faktiskt fråga det nästa gång 😉

Göre!!


   
SvaraCitera

prata med honom på skype om problemet


   
SvaraCitera
zIGGE

Kviq:

Fast är dålig på att få dålig stämning, har en tendens att smasha dem rätt fint.

Självförtroende, så bra!


   
SvaraCitera