Aviseringar
Rensa alla

premier league är överskattad


Jag tror påt!


   
SvaraCitera

La liga. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dold text: Fotboll är överskattat

Dold text: Fast det är skoj att spela


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

precis. stjärnorna i england är inte engelsmän. det använder jag också ofta som argument

Iofs haltar Chelseaexemplet lite pga att utöver Drogba så var det typ Terry och Lampard som bar laget förra året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

City vann ju egentligen mot Ajax senast så man borde inte lita på tabellen där egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det säger jag väl ingenting om men att ligan är överskattad vet jag inte. Spanska ligan rankas redan högre och tyskland är på god väg förbi så pl hålls inte särskilt högt för tillfället.

är inte premier league är etta, spanska tvåa, tyska 3, italienska fyra osv?

jag ser det dock så. den ligan med mest lag som CL och EL vinnare är den bästa. sen är ju typ premier league jämnare osv än typ spanska. men inte bättre.

El Guaje:

Nej det är riktigt tänkte fel. Ja tottenham hade fått kvala. Vilket är en jävla pissregel. Antingen ska mästarna ha en direktplats men inte på någon annat lag i samma ligas bekostnad eller så får de hela enkelt missa CL om de är så usla att de inte lyckas ta en plats genom ligaspelen. Tottenham blev ju rejält våldtagna tack vare det där. Men jaja! Fin kväll iaf.

haha okej, tänkte la det. ja det är en skitregel. vill minnas att den uppfanns när Pool vann 05 för då missa de också topp 4 men då fick de kvala sig in, men då rök inget lag. fyran fick också kvala tror jag. mm synd om spurs ja. de måste välja, så som det är nu är fel

isola:

Inte en enda tjej har skrivit här

ni är ofta lite tråkigare än oss män [wink]

Isawien:

La liga.

du [love]

dazed:

Iofs haltar Chelseaexemplet lite pga att utöver Drogba så var det typ Terry och Lampard som bar laget förra året.

vill inte påstå att de var laget. förra årets stjärnor enligt mig var Chech, Drogba och Mata. Lampard var ju ofta petad och Terry missade finalen. den enda stjärnan har som bär sitt lag brukar vara Rooney. inte som med typ Juventus, Real, Barca, Bayern och Dortmund.

Zodd:

City vann ju egentligen mot Ajax senast så man borde inte lita på tabellen där egentligen.

so? man ska krossa ajax med 4-1 likt Madrid och Dortmund gjorde

sen ljuger inte tabellen. glöm inte att City egentligen förlorade mot Real i ondags och mot Dortmund hemma

city förtjänar att komma sist i gruppen


   
SvaraCitera

patrick bateman:

är inte premier league är etta, spanska tvåa, tyska 3, italienska fyra osv?

Vilken som verkligen är bäst är väl egentligen omöjligt att avgöra men sett till uefas ranking som grundas på hur de spelar ute i europa är laliga den bästa sen nåt år tillbaks. England tvåa och tyskland trea.

patrick bateman:

haha okej, tänkte la det. ja det är en skitregel. vill minnas att den uppfanns när Pool vann 05 för då missa de också topp 4 men då fick de kvala sig in, men då rök inget lag. fyran fick också kvala tror jag. mm synd om spurs ja. de måste välja, så som det är nu är fel

Ja det var nån gång då de upptäckte problemen har jag för mig. Svår fråga det där. Man kan ju tycka att är man inte tillräckligt bra så man kvalar in genom ligaspel så ska man inte spela cl men satsar något lag mer på cl ett år och spelar i en jämn liga så är det ju lätt hänt att det blir så. Och man ska ju inte straffas för att man satsar på CL så vete fan vad jag tycker man ska göra åt det. Ge mästarna en direktplats låter väl enklast tycker jag. Fast då måste ju nåt annat lag offras på nåt sätt så oklart hur man ska lösa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Vilken som verkligen är bäst är väl egentligen omöjligt att avgöra men sett till uefas ranking som grundas på hur de spelar ute i europa är laliga den bästa sen nåt år tillbaks. England tvåa och tyskland trea.

Konstigt. har för mig jag läste att det var premier league som etta och la liga som tvåa. aja, låter ändå vettigt med tanke på spaniens alla prestationer i CL och EL.

El Guaje:

Ja det var nån gång då de upptäckte problemen har jag för mig. Svår fråga det där. Man kan ju tycka att är man inte tillräckligt bra så man kvalar in genom ligaspel så ska man inte spela cl men satsar något lag mer på cl ett år och spelar i en jämn liga så är det ju lätt hänt att det blir så. Och man ska ju inte straffas för att man satsar på CL så vete fan vad jag tycker man ska göra åt det. Ge mästarna en direktplats låter väl enklast tycker jag. Fast då måste ju nåt annat lag offras på nåt sätt så oklart hur man ska lösa det.

mm den är verkligen knepig. är ju lite det också att CL är mer slump och flyt, chelsea var ju inte bästa förra året, tror jag alla kan hålla med om egentligen. fast CL är ju mer än bra. men i ligan och det längre loppet så höll de inte och ramlade ner enda till en 6 plats, har för mig newcastle kom 5. mm så är ju det. går inte straffa ett lag för att de lägger all fokus på CL och lyckas men också synd mot en mindre klubb som Spurs som gör en fantastisk säsong och får en kvalplats bortkastad.

jag gillar dock det som hände för Pool efter de vann 2005. att de fick hoppa in i kvalet enda från början då de allra lägsta klubbarna får kvala. sedan ska inte laget som kom 4 få ryka utan de får med kvala. kan säga att den ligan för en extra plats men blir ändå en liten bestraffning utan kval för mästarlaget

fast lär inte bli så [crazy]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Konstigt. har för mig jag läste att det var premier league som etta och la liga som tvåa. aja, låter ändå vettigt med tanke på spaniens alla prestationer i CL och EL.

Finns säkert olika rankingar men denna är ju den som betyder nåt i europaspel så den väger tyngst tycker jag.

patrick bateman:

men också synd mot en mindre klubb som Spurs som gör en fantastisk säsong och får en kvalplats bortkastad.

Ja det var riktigt tungt. De hade verkligen nåt stort pågång och kunde bli att räkna med framöver men nu fick de ta några steg tillbaks. 🙁

patrick bateman:

jag gillar dock det som hände för Pool efter de vann 2005. att de fick hoppa in i kvalet enda från början då de allra lägsta klubbarna får kvala. sedan ska inte laget som kom 4 få ryka utan de får med kvala. kan säga att den ligan för en extra plats men blir ändå en liten bestraffning utan kval för mästarlaget

Ja det låter väl som det vettigaste. Men då måste man ju fortfarande plocka en kvalplats nånstans ifrån. Då från någon av de lägre rankade ligorna och det är väl synd det med då många av de ligorna bara har en CLplats. Blir jobbigt läge hur man en gör [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Finns säkert olika rankingar men denna är ju den som betyder nåt i europaspel så den väger tyngst tycker jag.

jo det gör det nog. håller jag med om.

El Guaje:

Ja det var riktigt tungt. De hade verkligen nåt stort pågång och kunde bli att räkna med framöver men nu fick de ta några steg tillbaks. 🙁

mm det svänger så snabbt alltså, synd tyckte jag med. gillar tottenham och tycker de var roliga att se på sist de var i CL. nu går det ju inte så bra heller

El Guaje:

Ja det låter väl som det vettigaste. Men då måste man ju fortfarande plocka en kvalplats nånstans ifrån. Då från någon av de lägre rankade ligorna och det är väl synd det med då många av de ligorna bara har en CLplats. Blir jobbigt läge hur man en gör

haha vad trög jag är. tänkte inte på det. nej precis, det vore ju också taskigt. tänk då typ om allsvenskan tappar sin enda plats. de små lagen behöver ju verkligen platserna. det är inga lätta beslut asså


   
SvaraCitera