Aviseringar
Rensa alla

press.


Ämnesstartare

alltså... finns det fler som känner att deras föräldrar ALDRIG är stolta över än?

ja har inte ett enda ig. flest vg i betyg. Men det ändå mina föräldrar fokuserar på är att jag ska höja mig i typ religion och sam och sånt. går hantverk s de e mest fokus på kreativa grejer. men jag får aldrig någon uppskattning för bilder och sånt, det ända dom gör är att klaga på att jag ska få vg i ämnen jag är ointresserad av och som inte ens kommer krävas för den utbildning jag vill ha.fy. sen så sätter dom massa förbud. får t.ex inte träffa en pojke jag tycker om på typ en hel vecka för dom. inte heller träffa kompisar. måste va hemma och plugga. VARJE dag. för att jag ska få vg i ett skit ämne som religion.

fler som har press eller något tips på hur jag kan säga morsan att ja tycker det är psykiskt jobbigt och att inget går bättre bara för att dom trycker ner mig eller ringer å skriker i telefonen att mormor är ledsen för att jag skiter i skolan(vilket ja verkligen inte gör), och att dom är ledsna som inte kan vara stolta över mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Det låter som någon sån där klassisk asiat-stereotyp [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte alltid, men väldigt ofta.

Berätta rakt ut hur du känner, är mitt tips. Inte för att jag gjort det själv. Men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle inte palla
säg åt dom att sluta lägga sig i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en del psykiska problem och känner väldigt ofta att mamma inte är nöjd med mig. Kommentarer som: "Om du hade pluggat hade du kunnat få MVG istället.", "Du plockar ju aldrig ur diskmaskinen." (nä man väl har gjort det en gång), tror du förstår vad jag menar.

Har inga tips på hur man gör. Jag försökt lägga mig och gömma mig under täcket och skrika åt henne att sluta ta på och kolla på mig för att jag inte ville det men inte ens argument om att jag inte vill att hon gör så mot mig fungerar. Har försökt slå henne, försök inte det, fungerar inte alls. Försökt säga att jag gör så gott jag kan med tanke på min egna hälsa men hon sätter skolan framför att jag överlever (haft självmordstankar sen jag var 13-14). Tror det bästa är att inte göra som dom säger, "Fuck the system, fuck the rules, take a dump in the urinal" så att säga.

Hoppas det löser sig och att dom lär sig att respektera dig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Det låter som någon sån där klassisk asiat-stereotyp

är inte asiat...

sötnos:

Berätta rakt ut hur du känner, är mitt tips.

inte så lätt då ja inte är så bra på att prata med dom. dom förstår ju ej

enhimmelskdrog:

skulle inte palla
säg åt dom att sluta lägga sig i

är int 18 än så dom bestämmer. men snart.

Ensamvargen:

Har försökt slå henne, försök inte det, fungerar inte alls.

nej... dom skulle säkert slå tillbaks.

Ensamvargen:

Jag försökt lägga mig och gömma mig under täcket och skrika åt henne att sluta

också försökt den tektniken

Ensamvargen:

Hoppas det löser sig och att dom lär sig att respektera dig.

tack du[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

nej... dom skulle säkert slå tillbaks.

Min erfarenhet är att dom gör det om man bara ignorerar dom. :/

hannnah:

också försökt den tektniken

Åh. Du får skriva här om du hittar något som fungerar. Jag funderar på att nu spraymåla lite på min dörr för att vara lite lagom rebell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag funderar på att nu spraymåla lite på min dörr för att vara lite lagom rebell.

fett bra idé! jag har ett stort papper på dörren som e eldat lite på så står de "dont even think about it..." badass huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, plugga hemma varje dag och ha vg..... [wink][wink][crazy][crazy][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolcat:

Haha, plugga hemma varje dag och ha vg.....

ha ha ha ha rolig tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

fett bra idé! jag har ett stort papper på dörren som e eldat lite på så står de "dont even think about it..." badass huh?

HAHA! Badass var ordet! [bigcheers] Funderar på vad jag ska använda för spraymall. Börjar få en del på nacken som jag kan använda nu. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

HAHA! Badass var ordet! Funderar på vad jag ska använda för spraymall. Börjar få en del på nacken som jag kan använda nu.

du borde ha nåt punkigt sex pistols inspirerat!! [y][y][y][badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

du borde ha nåt punkigt sex pistols inspirerat!! [y][y][y][badgrin]

Tja. Fick som förslag på MSN: "Fuck forever". Mkt fin låt med the kooks. Men känns som fel tillfälle. Kommer nog köpra på "spring med saxen". [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tja. Fick som förslag på MSN: "Fuck forever". Mkt fin låt med the kooks. Men känns som fel tillfälle. Kommer nog köpra på "spring med saxen".

e inte det babyshambles? fuck for eveeeeer if you dont mind osvosv 😀 haha kör hårt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

eller något tips på

Försök att lugnt och sakligt resonera och kompromissa med dem. De vill att du ska bli bättre på religion/höja ditt betyg. Erbjud dig då att plugga en till två timmar om dagen och sedan borde de inte ha någon motivering till att hålla dig borta från vare sig kompisar eller pojke.


   
SvaraCitera