Aviseringar
Rensa alla

Presskort & backstage - hjälp!


Ämnesstartare

Hola,

tänkte kolla om någon här har haft erfarenhet av presskort för ungdomar inom media. Då jag är medlem i en organisation som bidrar med presskort är själva presskortet inget problem utan frågan är hur jag ska formulera mig för att lyckas använda det. I december ska jag se en konsert på Hovet och vill mer än gärna komma backstage och i bästa fall lyckas intervjua/möta artisten. Till vilka/vem vänder man sig till för att komma backstage? Vakterna på plats? Hur förklarar man situationen , det låter inte så lyckat  med "Hej, jag kommer från en skoltidning och vill intervjua hen..." För den delen har jag aldrig vart på Hovet innan och har noll koll på hur det fungerar där. 

Någon ängel som kan va snäll o förklara för mig o ge tips?


   
Citera

Har du presspass så är det ju bara att stövla in, använd sunt förnuft. Om det är en större tillställning har de säkert fixat presstillfälle också vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Har du presspass så är det ju bara att stövla in, använd sunt förnuft. Om det är en större tillställning har de säkert fixat presstillfälle också vidare.

I och för sig, har ju presskortet för en anledning. Då det här är helt nytt för mig har jag noll koll på vart jag vänder mig. Alternativ vakterna? 


   
SvaraCitera

KaleidoRaffa:

I och för sig, har ju presskortet för en anledning. Då det här är helt nytt för mig har jag noll koll på vart jag vänder mig. Alternativ vakterna? 

arrangörerna 


   
SvaraCitera

KaleidoRaffa:

I och för sig, har ju presskortet för en anledning. Då det här är helt nytt för mig har jag noll koll på vart jag vänder mig. Alternativ vakterna? 

FruLiten:

arrangörerna 

Poäng, mejla arrangörerna så fixar det sig dirr 🙂


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Har inga råd, vill bara säga att du har en fin avatar Hjärta Har en sådan t-shirt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Har en sådan t-shirt!

Åh nice! Synd att de kostar en del ..


   
SvaraCitera

arrangörerna, i god tid innan. ett presskort hjälper inte ett piss om du inte fått pressackreditering från arrangörerna innan, men det kanske kan hjälpa dig att få pressackreditering.


   
SvaraCitera