Aviseringar
Rensa alla

Preventinmedel för män?


Ämnesstartare

Åsikter/tankar om detta?

Jag anser att det är på tiden.


   
Citera
Haien

Tycker att kondom funkat rätt så bra för män att använda...


   
SvaraCitera
spket

Ser ingen anledning när kondom finns


   
SvaraCitera

att jämföra nackdelarna med kondom och hormonella p-medel går inte. är glad att det för en gångs skull inte bara är kvinnorna som måste stoppa i sig hormoner och få kropparna fuckade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arcelence:
att jämföra nackdelarna med kondom och hormonella p-medel går inte. är glad att det för en gångs skull inte bara är kvinnorna som måste stoppa i sig hormoner och få kropparna fuckade.

Jag håller verkligen med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Tycker att kondom funkat rätt så bra för män att använda...

Vissa män avstår aktivt från kondom eftersom det enligt många är avtändande, vilket är ansvarslöst enligt min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Tycker att kondom funkat rätt så bra för män att använda...

Japp för de som vill använda kondom, många avstår även. Jag tycker inte att ansvaret enbart borde vara på tjejen om killen väljer att avstå från att använda kondom. Även med tanke på att hormoner ofta är dåligt för det psykiska välmåendet. 


   
SvaraCitera

Asså den där krämen hade såklart tagit slut första dagen. Men aa, absolut hög tid att legalisera anabola androgena steroider.


   
SvaraCitera
Haien

filmjölk:

Japp för de som vill använda kondom, många avstår även. Jag tycker inte att ansvaret enbart borde vara på tjejen om killen väljer att avstå från att använda kondom. Även med tanke på att hormoner ofta är dåligt för det psykiska välmåendet. 

Lika som jag inte tycker att ansvaret enbart borde vara på killen om tjejen avstår från att ta hormoner.

Det finns väl femidomer men vem använder ens dem, går de att köpa, och anses de inte lite "onormala"? Tycker att det än så länge har varit en rätt så fin balans mellan dem två preventinmedlena som de olika könen kan använda, men man ska väl inte klaga på lite omväxling.


   
SvaraCitera

Haien:

Lika som jag inte tycker att ansvaret enbart borde vara på killen om tjejen avstår från att ta hormoner.

Det finns väl femidomer men vem använder ens dem, går de att köpa, och anses de inte lite "onormala"? Tycker att det än så länge har varit en rätt så fin balans mellan dem två preventinmedlena som de olika könen kan använda, men man ska väl inte klaga på lite omväxling.

Det är inte lika jobbigt med kondom som med hormonella p-medel! 


   
SvaraCitera
Haien

arcelence:

Det är inte lika jobbigt med kondom som med hormonella p-medel! 

Det kan man ha delade åsikter om. Det är ju inte bara jobbigheten i sig utan även saker så som hur det påverkar upplevelsen är spelar ju in.

Men du kan väl börja med femidom om du vill, om det inte är lika jobbigt som hormonella p-medel!


   
SvaraCitera

vasektomi är den bästa vägen


   
SvaraCitera

Haien:

Det kan man ha delade åsikter om. Det är ju inte bara jobbigheten i sig utan även saker så som hur det påverkar upplevelsen är spelar ju in.

Men du kan väl börja med femidom om du vill, om det inte är lika jobbigt som hormonella p-medel!

Haha. Tror du att snubben (aa heterosex kretsar kring snubbens njutning) tkr det är mer nice m femidom än kondom? Jättekonstigt


   
SvaraCitera

Haien:

Det kan man ha delade åsikter om. Det är ju inte bara jobbigheten i sig utan även saker så som hur det påverkar upplevelsen är spelar ju in.

Men du kan väl börja med femidom om du vill, om det inte är lika jobbigt som hormonella p-medel!

har du haft sex i en stabil relation förut helt ärligt, sett och gått igenom biverkningar och processer med denne person? upplevelsen i sig är något båda parterna är involverade i medan oftast kvinnan är den om tar p-piller och dylikt i. biverkningarna av hormonella p-medel påverkar kroppen, kan skapa depression, akne, nedstämdhet, viktuppgång etc. att killen tycker det är lite småjobbigt med kondom ibland är inte samma sak


   
SvaraCitera

flygkärra:  heterosex kretsar kring snubbens njutning

Måste jag visa belägg för att så ej är fallet, eller kan du bara nöja dig med att ha fel nu direkt?


   
SvaraCitera