Aviseringar
Rensa alla

Preventinmedel för män?


"sex är inte en rättighet", brukar det f.ö. låta i andra diskussioner. Så jättekonstigt att som kvinna beklaga sig över att behöva bruka hormoner.


   
SvaraCitera

S: 

Plejadisk Panda:

Måste jag visa belägg för att så ej är fallet, eller kan du bara nöja dig med att ha fel nu direkt?

Låt höra. 

Plejadisk Panda:
"sex är inte en rättighet", brukar det f.ö. låta i andra diskussioner. Så jättekonstigt att som kvinna beklaga sig över att behöva bruka hormoner.

Men inte konstigt att som man också kunna göra den uppoffring? 


   
SvaraCitera
Haien

flygkärra:

Haha. Tror du att snubben (aa heterosex kretsar kring snubbens njutning) tkr det är mer nice m femidom än kondom? Jättekonstigt

Nej inte nödvändigtvis, men då slipper killen kondom och tjejen alla hemska problem med p-hormoner.

arcelence:

har du haft sex i en stabil relation förut helt ärligt, sett och gått igenom biverkningar och processer med denne person? upplevelsen i sig är något båda parterna är involverade i medan oftast kvinnan är den om tar p-piller och dylikt i. biverkningarna av hormonella p-medel påverkar kroppen, kan skapa depression, akne, nedstämdhet, viktuppgång etc. att killen tycker det är lite småjobbigt med kondom ibland är inte samma sak

Hade det varit ett så stort problem så ser jag inte varför du fortfarande använder det ist för att få honom att ha kondom.


   
SvaraCitera

Haien:

Hade det varit ett så stort problem så ser jag inte varför du fortfarande använder det ist för att få honom att ha kondom.

Jag använder inte det. Kondomer är mindre säkert och jag har personligen varit med om att de gått sönder flera gånger. Blir besviken över att du inte verkar se det resonliga i att utveckla manligt p-medel


   
SvaraCitera
Berit

Kondom tar oxå bort en del känsla 


   
SvaraCitera

flygkärra: Låt höra.

snark 

Hur lyder ens argumenten för att det skulle vara sant? "Män får orgasm oftare under sex"?

Hittar ej studien nu, men män är iallafall betydligt mer villiga att anpassa sig efter sin partners önskemål under sex.
Efter könssjukdomar är också att kvinnan inte får orgasm eller känner sig tillfredsställd, det män oroar sig mest för under sex. Medan mannens njutning kommer först på åttondeplats på listan hos kvinnor.
Det tar i snitt 3 minuter för en man att komma under sex. Så varje gång det håller på längre än så, kan du ju tänka sig att det inte är för hans skull liksom.

Att män är dåliga på sex är inte samma sak som att de inte vill eller försöker. Att kvinnor är dåliga på att berätta vad de vill ha underlättar knappast.

flygkärra: Men inte konstigt att som man också kunna göra den uppoffring?

Valmöjligheter är såklart bra. Men att förvänta sig att en partner ska göra en uppoffring, bara för att en själv är villig att göra det, är såklart fel. Partnern har rätt till sina egna villkor.


   
SvaraCitera
Haien

arcelence:

Jag använder inte det. Kondomer är mindre säkert och jag har personligen varit med om att de gått sönder flera gånger. Blir besviken över att du inte verkar se det resonliga i att utveckla manligt p-medel

Jo, det är väl bra och jag har inget problem med det. Det enda jag sa var att kondom har funkat bra hittills.


   
SvaraCitera

Haien:

Jo, det är väl bra och jag har inget problem med det. Det enda jag sa var att kondom har funkat bra hittills.

men lyft fram det tidigare. varför tror du ens jag blev upprörd


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

snark 

Hur lyder ens argumenten för att det skulle vara sant? "Män får orgasm oftare under sex"?

Hittar ej studien nu, men män är iallafall betydligt mer villiga att anpassa sig efter sin partners önskemål under sex.
Efter könssjukdomar är också att kvinnan inte får orgasm eller känner sig tillfredsställd, det män oroar sig mest för under sex. Medan mannens njutning kommer först på åttondeplats på listan hos kvinnor.
Det tar i snitt 3 minuter för en man att komma under sex. Så varje gång det håller på längre än så, kan du ju tänka sig att det inte är för hans skull liksom.

Att män är dåliga på sex är inte samma sak som att de inte vill eller försöker. Att kvinnor är dåliga på att berätta vad de vill ha underlättar knappast.

Valmöjligheter är såklart bra. Men att förvänta sig att en partner ska göra en uppoffring, bara för att en själv är villig att göra det, är såklart fel. Partnern har rätt till sina egna villkor.

Hittar inte studien nu men vill minna är jäkligt få heteromän som tvingas ta ngra konsekvenser av att han inte brytt sig ett smack om att skydda kvinnan från att bli gravid. Så redan där är d liksom en jäkligt stor skillnad i vad d innebär. I övrigt så är liksom inte kvinnans upphetsning elr medgivande avgörande eller prioriterat (läs lite om biverkningar för diverse hormonella p-piller så lär du ganska snart fatta att det för många försämrar både livskvalitet och sex. "Använd glidmedel" brukar tipset bli, för att det primära inte är kvinnans upphetsning men att hon kan tillfredsställa ngn annans). Men ah gullig studie. Samt haha. 

ah jo sen är d ju faktiskt så att en del inte öht kan äta p-piller. Och skillnaden är ju att kvinnan inte har valet att ha sex utan att riskera ngt


   
SvaraCitera
Haien

arcelence:

men lyft fram det tidigare. varför tror du ens jag blev upprörd

Vet inte, folk gillar att argumentera på det här forumet.


   
SvaraCitera

Jag fattar varken vad du argumenterar för eller vad du argumenterar emot. Inte verkar det vara relaterat till något jag tagit upp. Men när du nu undrar över nya grejer så är jag såklart medgörlig nog för att reda ut dessa med:

flygkärra: jäkligt få heteromän som tvingas ta ngra konsekvenser av att han inte brytt sig ett smack om att skydda kvinnan från att bli gravid.

Män riskerar hundratusentals kronor i form av underhållsbidrag varje gång de har sex. Kvinnor riskerar vadå? Att tvingas ta ett dagen efter-piller?

inb4 våldtäktstortyrrånmord

flygkärra: I övrigt så är liksom inte kvinnans upphetsning elr medgivande avgörande eller prioriterat

För och av vem då? Av hennes sexpartners är det iallafall väldigt högt upp på priolistan. 
II6ayqg.jpg

flygkärra: (läs lite om biverkningar för diverse hormonella p-piller så lär du ganska snart fatta att det för många försämrar både livskvalitet och sex. "Använd glidmedel" brukar tipset bli, för att det primära inte är kvinnans upphetsning men att hon kan tillfredsställa ngn annans)

Att äta p-piller är alltså ett helt frivilligt val som erbjuds kvinnor, främst för att förenkla sexuella kontakter. Det är ingen som tvingar i kvinnor p-piller för att män ska slippa oroa sig när de begår våldtäkter; eller hur det nu är du resonerar.

flygkärra: ah jo sen är d ju faktiskt så att en del inte öht kan äta p-piller. Och skillnaden är ju att kvinnan inte har valet att ha sex utan att riskera ngt

"ah men guuud va synd då", brukar det låta i andra diskussioner.


   
SvaraCitera

Äe orkante ens faktiskt


   
SvaraCitera

flygkärra:
Äe orkante ens faktiskt

äh, kom igen då. för min skull, har tråkigt.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

äh, kom igen då. för min skull, har tråkigt.

Inte mitt fel att du hellre stirrar in i ett nålsöga än kollar på broderiet så att säga 


   
SvaraCitera

aa så länge man beskyller patriarkatet så har man såklart rätt även när man har fel i sak. glömmer hela tiden av. borde använda mig av oftare


   
SvaraCitera