Aviseringar
Rensa alla

preventiv medel, uppskattar svar 🙂


ssskitungen:

sant men ska man ha de ska man ha det skyddat iaf.

Bortsett från om man vill bli gravid såklart.

Har du funderat över t.ex. vaginakondom, dagen efter piller, pisar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Ja. Nä kanske inte det, men ingen har reagerat på detta då som jag berättat om att det är så för mig.

Så fortsätter med att må bra.

Tack detsamma och tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera

ssskitungen:

Sant ,men kondom o något annat

Känns overkill... typ 98-99%-ig säkerhet med mini-/p-piller.

HighParadise:

Nej, inte vad jag har kännedom av iaf

Min flickvän blev deprimerad och hade väldigt oregelbunden mens, ibland flera gånger under samma månad. Hon tog Cerazette alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Hon tog Cerazette alltså.

Skentrevlig:

Min flickvän

Ja alla är olika. Det är helt och hållet individuellt. Däremot så är det inget fel i att testa och se, känna efter.

Jag mår som sagt bra med cerazette. Det tror jag nog andra också kan göra och gör. Andra mindre bra som hon, hoppas hon hittade något annat som passade henne bättre=)


   
SvaraCitera

ssskitungen:

Sant ,men kondom o något annat gör det säkra mer säkert om du fattar hur jag tänker?

Förstår vad du menar. Men det kan vara bra att ha blödning. (Dock asjobbigt och då jag är mest sugen på sex eftersom jag inte får några extra hormoner då). Men Jag tycker det är skönt att ha den, liksom tecken på allt är som det ska.

Jag äter Yasmin nu. Har tidigare ätit Neovletta (funkade inte alls, blev sängliggande i fosterställning i 2 dagar för menssmärtor och enorma blödningar) och även Cilest. Funkade relativt bra på Cilest, men fick så enorma humörsväningar och värre depression. På Neovlettan gick jag upp mycket i vikt då jag enbart hade sockersug, var aldrig riktigt hungrig eller mätt.
Neovletta, Cilest och Yasmin är p-piller.

Men gå till ungdomsmottagningen, de kan ge dig säkra svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nightingale:

depression. På Neovlettan gick jag upp mycket i vikt då jag enbart hade sockersug, var aldrig riktigt hungrig eller mätt.
Neovletta, Cilest och Yasmin är p-piller.

Men gå till ungdomsmottagningen, de kan ge dig säkra svar!

Skentrevlig:

Min flickvän blev deprimerad och hade väldigt oregelbunden mens, ibland flera gånger under samma månad. Hon tog Cerazette alltså.

Okej, tack för tipsen 🙂


   
SvaraCitera

ssskitungen:

Jag har funderar på något slags preventivmedel, kan inte äta p-piller pga att jag inte känner till om det finns några blodsjukdomar osv i min släkt. Jag skulle helst vilja slippa få min mens men jag vet inte om de slags preventivmedel ges ut till någon i min ålder, vet ni?

1. Ta reda på om någon i din släkt haft sk. "blodsjukdomar", fråga dina föräldrar (det gjorde jag)
2. Din mens kan påverkas av olika preventivmedel, den kan utebli helt eller ge dig oregelbundna blödningar - det beror inte på din ålder och vill du slippa din mens helt, så satsa inte på preventivmedel, det finns uppskjutningspiller på apoteket (som gör att du skjuter upp din mens ett tag) och säker andra piller/naturläkemedel.


   
SvaraCitera