Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel


Ämnesstartare

Vilket preventivmedel är egentligen bäst, p-piller eller spiral? Jag är oskuld och har inte sex men känner på mig att jag kommer få en pojkvän rätt snart så jag är nyfiken. Har ni några erfarenheter? Vad använder ni för preventivmedel? Det är just p-piller eller spiral som jag skulle vilja ha 🙂 Fördelen med spiral är ju att den sitter inne i kroppen och kan inte ”glömmas bort”, men jag har hört att det kan göra ont att sätta in den. Jag vet helt enkelt inte vad som är bäst. 


   
Citera
Ämnesstartare

Och om ni undrar hur jag kan veta att jag kommer få en kille snart så är det för att jag har ett sjätte sinne 😀 


   
SvaraCitera

sterilisering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
sterilisering

Seriösa svar tack


   
SvaraCitera

törnrosa99: Seriösa svar tack

är fullt seriös


   
SvaraCitera

P-piller.


   
SvaraCitera

Inte Jung:

är fullt seriös

Man kan ju inte bli gravid så antar du har en poäng.


   
SvaraCitera

P-stav är bra 


   
SvaraCitera

Jag använder P-piller bara att ha larm på mobilen och ta det vid samma tid varje gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennisz99:
P-stav är bra 

Dennisz99:
P-stav är bra 

Okej. Jag skulle aldrig vilja ha p-stav, fan vad obehagligt att de stoppar in en sak i armen och sen måste man ju skära ut den 🙁 usch. Det finns ju annat att välja. Vad finns det för bra med p-stav?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nu sett en video på youtube. P-stav är JÄTTEBRA för de som vill plåga sig själva. 


   
SvaraCitera

törnrosa99:

Okej. Jag skulle aldrig vilja ha p-stav, fan vad obehagligt att de stoppar in en sak i armen och sen måste man ju skära ut den 🙁 usch. Det finns ju annat att välja. Vad finns det för bra med p-stav?

Har hört att det inte är så hemskt som man tror det som är bra med p-stav är att du kan typ inte bli gravid 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennisz99:

Har hört att det inte är så hemskt som man tror det som är bra med p-stav är att du kan typ inte bli gravid 🙂

Okej, men jag tycker det ser SJUKT obehagligt ut, så då har jag hellre ett preventivmedel som är lite mindre säkert. 


   
SvaraCitera

törnrosa99:

Okej, men jag tycker det ser SJUKT obehagligt ut, så då har jag hellre ett preventivmedel som är lite mindre säkert. 

ja asså det är ju inte för alla men kör på piller då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det blir p-piller. Känns som att det är lättast 🙂 


   
SvaraCitera