Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel


Själv har jag provat det mesta pga min mens. Men spiral sög, kändes som nån högg knivar i nedre delen av magen 🙂 så inget att rekommendera från min sida iaf


   
SvaraCitera
Berit

törnrosa99:

Okej, men jag tycker det ser SJUKT obehagligt ut, så då har jag hellre ett preventivmedel som är lite mindre säkert. 

Du behöver ju inte titta på det, om inte annat är det över på 5 min o du är ju bedövad. 
Pstaven sitter i 3 år, innehåller inte östrogen och du har säkert skydd och mensen kan försvinna. 
Ist för att du ska sära på bena i en gynstol o nån ska gräva där för att få i en spiral som kan åka utRullar ögonen


   
SvaraCitera
Berit

Jag har testat ppiller som jag aldrig kom ihåg och plåster som jag var allergisk mot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mardrömmen skulle ju vara om både p-piller och spiral (hormonspiral och kopparspiral) ger mig jobbiga biverkningar och får mig att må dåligt så jag inte kan använda dem. Får väl använda kondom då men det är väl inte jättekul om man är i ett förhållande… 


   
SvaraCitera
time
 time

Extra hormoner i kroppen påverkar en hur man än gör, men alla biverkningar är inte lika jobbiga, och man får testa sig fram. P-piller passar för dig som inte har hjärt- och kärlsjukdomar i släkten då de ökar risken för blodpropp, så om du har möjlighet, kolla med dina släktingar om det finns. Undvik också p-piller om du lider av kraftig övervikt eller migrän med synrubbningar. 

Spiral kan göra ont att sätta in men det gör inte ont på alla! Hormonspiralen kan dock som alla andra hormonpreparat ge hormonella biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Extra hormoner i kroppen påverkar en hur man än gör, men alla biverkningar är inte lika jobbiga, och man får testa sig fram. P-piller passar för dig som inte har hjärt- och kärlsjukdomar i släkten då de ökar risken för blodpropp, så om du har möjlighet, kolla med dina släktingar om det finns. Undvik också p-piller om du lider av kraftig övervikt eller migrän med synrubbningar. 

Spiral kan göra ont att sätta in men det gör inte ont på alla! Hormonspiralen kan dock som alla andra hormonpreparat ge hormonella biverkningar.

Okej, tack! 🙂 


   
SvaraCitera

P-piller gör dig steril senare i livet. Råder dig att inte ha sex tills du har gift dig eller känner dig redo att ha barn eftersom det helt enkelt inte finns någon anledning.


   
SvaraCitera

Deinosuchus:
P-piller gör dig steril senare i livet. Råder dig att inte ha sex tills du har gift dig eller känner dig redo att ha barn eftersom det helt enkelt inte finns någon anledning.

Hahahahhaha jag dör tagga bli steril da!


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Hahahahhaha jag dör tagga bli steril da!

Ja du jag kan inte hindra dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:
P-piller gör dig steril senare i livet. Råder dig att inte ha sex tills du har gift dig eller känner dig redo att ha barn eftersom det helt enkelt inte finns någon anledning.

Lol


   
SvaraCitera
Cobrak

Deinosuchus:
P-piller gör dig steril senare i livet. Råder dig att inte ha sex tills du har gift dig eller känner dig redo att ha barn eftersom det helt enkelt inte finns någon anledning.

kapa kulorna gör en steril inte p-piller lmao


   
SvaraCitera

Cobrak:

kapa kulorna gör en steril inte p-piller lmao

Varför skulle det ena utesluta det andra? 


   
SvaraCitera
Cobrak

Deinosuchus:

Varför skulle det ena utesluta det andra? 

kanske för att ditt påstående är felaktigt?


   
SvaraCitera

Beror på. Det påverkar hur som helst din fertilitet. Att säga att det gör dig steril var en överdrift. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Deinosuchus:
Beror på. Det påverkar hur som helst din fertilitet. Att säga att det gör dig steril var en överdrift. 

om du syftar på att p-piller påverkar ens framtida förmåga att bli gravid så nej

hade ju inte skadat om du läste på lite innan du yttrade dig


   
SvaraCitera