Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel i militära?


Kviq
 Kviq

tradet:

Att tilläggas får man inte vara beroende av någon medicin under utlandstjänst.

Är väl snarare för att de ej vill ha med sjuka människor som inte klarar sig utan medicin om den skulle komma bort/ta slut utan möjlighet till påfyllning under närmaste tiden?


   
SvaraCitera

Kviq:

Är väl snarare för att de ej vill ha med sjuka människor som inte klarar sig utan medicin om den skulle komma bort/ta slut utan möjlighet till påfyllning under närmaste tiden?

Jodå.
Fast det som står är fortfarande att man inte får ta medicin regelbundet.


   
SvaraCitera

vad ska du ha p-piller till på det militära, skippa det då o börja om med det då du slutat med det o ha kondom då du ser din kille medans, p-staven, ja, vem som kan väl slå dig på armen irl men förstår vad du menar... bra fråga. ha något om, fast de hjälper ju inte långt. du kanske borde prata med dom som har hand om det o fråga om du ens bör har det i armen då. men jag har själv haft p-stav, under en kortare tid dock, och det är ju inget man med nöje tar ut och in


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om man greppar hårt där staven sitter så kan denna flytta sig vilket gör ont och är inte så himla bra.

den kan skadas också. flyttas runt tror jag inte, blir vävnad runt den. min fick hon knappt loss pga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju inte på liv och död som man måste ta pillren samma tid. Två timmar hit eller dit spelar ju liten roll, det viktigaste är väl att ta de ungefär kring samma tid på dygnet, alltså på förmiddagen till exempel.


   
SvaraCitera

lemuu:

den kan skadas också. flyttas runt tror jag inte, blir vävnad runt den. min fick hon knappt loss pga det

Vet inte riktigt om jag var så otydlig i det jag skrev. Men jag har som sagt varit med då detta hänt, har svårt att tro att man iscensatte denna händelse endast för att djävlas med mig och sedan aldrig berätta det.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va de gäller olika preparat under utbildning så e de alltid ansvarig vid varje moment som måste bestämma sig, dock är alla former av medel som påverkar dig negativt, så som alkohol narkotika och liknade förbjudet vid tjänstgöring.

det tror jag inte menas med p-piller och p-stav, men du bör ta upp det med ditt närmaste befäl, samt var skall du ligga inne?


   
SvaraCitera