Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel osv, hur lång tid tog det för dig att hitta det perfekta?


Ämnesstartare

Vilka olika typer av preventivmedel har du använt dig av? Vilka sorter och blablabla.

Är du missnöjd med ditt preventivmedel? Är du jättenöjd? Hur lång tid tog det innan du "hittade det rätta"[sad]

Har svårt att hitta något som känns bra, tog Cilest 28 i 5 månader. Såg egentligen inte något större fel i dem, förutom att jag kände mig döende varje gång jag hade mens. Min mor och min barnmorska sade att man inte ska ha mensvärk alls när man tar p-piller, så min barnmorska skrev ut en annan sort, Trinovum 28 som jag tar nu. Men tycker jag har jättemycket humörsvängningar med dessa, gråter och är arg för ingenting. Får ångest över konstiga saker, dock så har jag inte lika hemsk mensvärk.[party]


   
Citera
Ämnesstartare

Inte nån grov mensvärk, mindre mens, dock längre period, men fler veckor imellan, ångest över småsaker och grinar som ett as. Men ja, inget är ju perfekt. Cerazette. Neovletta funka helt okej men gillar cerazette absolut bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Cerazette

Det är minipiller va? Funderar lite över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Det är minipiller va? Funderar lite över det.

ja,så du har ingen aning om när mensen kommer alls, ja, om man inte blivit utan då. Men skit sak samma för mig om jag har den i två veckor och är utan i 6-7, sålänge jag slipper den hemska jag hade innan, även det är liiiite långdraget. Men jag gillar dom annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ja,så du har ingen aning om när mensen kommer alls, ja, om man inte blivit utan då. Men skit sak samma för mig om jag har den i två veckor och är utan i 6-7, sålänge jag slipper den hemska jag hade innan, även det är liiiite långdraget. Men jag gillar dom annars.

Lite jobbigt att inte ha någon koll alls när den kommer, för ibland när jag får mens så tror jag inte jag får det fastän jag mår jätteilla för jag brukar må ganska illa[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Lite jobbigt att inte ha någon koll alls när den kommer, för ibland när jag får mens så tror jag inte jag får det fastän jag mår jätteilla för jag brukar må ganska illa

ja,lite jobbigt såsett att inte kunna skjuta upp den när man inte ens har koll på när den kommer. Enda dåliga so far. Men då kan jag stå ut med ganska mycke om man ser till hur det var förr. Så tummen upp för cerazette, dom har även sänkt mitt blodtryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kondom

gillar dessutom faktumet att killar hatar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver inget direkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ja,lite jobbigt såsett att inte kunna skjuta upp den när man inte ens har koll på när den kommer. Enda dåliga so far. Men då kan jag stå ut med ganska mycke om man ser till hur det var förr. Så tummen upp för cerazette, dom har även sänkt mitt blodtryck.

Har normal blodtryck, oförändrat sedan jag började med p-piller. Läste något i Aftonbladet om en tjej som blev gravid med Cerazette. Men inget preventivmedel är ju 100%[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

kondom

gillar dessutom faktumet att killar hatar det

Tyckte kondom var en aningen krångligt, och sedan kändes det typ inget[shake][shake][shake]

Gillar dock att man inte får en massor av kladd i sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Har normal blodtryck, oförändrat sedan jag började med p-piller. Läste något i Aftonbladet om en tjej som blev gravid med Cerazette. Men inget preventivmedel är ju 100%

sant,det finns risk.och särskillt när man har minipiller får man nog testa sig nån gång ibland för alla har j uinte mens med dom.

Tilda1988:

gillar dessutom faktumet att killar hatar det

du är så ond[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

sant,det finns risk.och särskillt när man har minipiller får man nog testa sig nån gång ibland för alla har j uinte mens med dom.

Väldigt skönt om man slapp mensen helt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Väldigt skönt om man slapp mensen helt

jojo,men då vet man ju ej om man är med bebis eller inte. även man kan va d ändå,men jaja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft tre olika sorters p-piller nu. Känner fortfarande att det inte fungerar, så jag ska byta igen. Det börjar göra mig galen[n]


   
SvaraCitera

Neovletta is the shit! Ingen större mensvärk, ingen viktuppgång, inga humörsvängningar, kortare mens. Skitbra!


   
SvaraCitera