Aviseringar
Rensa alla

PRICK I REGISTRET


Ämnesstartare

Igår var jag med om den värsta dagen i mitt liv. Jag åkte fast för snatteri, polisen kom. jag fick sitta på polisstation och blev hämtad av mormor...
Mina föräldrar vet ingenting, detta stannar mellan mig och min mormor (hon är den bästa mormor man kan ha). Men polisen kommer ju att skicka ut ett brev snart där det står hur det blir med böter och sådant. Vet någon hur lång tid det dröjer innan det kommer och står det isåfall i mitt namn eller i målsmans??

Har nu en så kallad "Prick i registret". Jag undrar vad som händer nu, har hört att om man har en "prick" så får man inte skaffa bank eller kreditkort, körkort, mobil abonnemang osv.. Jag har förgäves försökt få reda på vad som gäller och ber nu om er hjälp.

Sen undrar jag också om det är någon mer här som varit med om liknande (förmodligen)? Förstår verkligen inte vad jag tänkte på, ångrar mig bittert och önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden.. Drömde en mardröm inatt där jag återupplevde gårdagen, grät hela dan igår och idag... Jag mår skit rent ut sagt, vad ska jag göra för att gå vidare och släppa allt det här?

Tacksam för svar! Och snälla, jag ber er att inte spamma med "skyll dig själv" inlägg, jag orkar inte mer nu..


   
Citera
Ämnesstartare

Om du bara betalar dina böter är det inga problem med kreditkort och skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej okej, jag skrev aldrig att man inte fick skratta [rolleyes]

Btw, synd för jag hatar inte dig


   
SvaraCitera

Blaha123:

Förstår verkligen inte vad jag tänkte på

Kom underfund med de, tror jag skulle lösa en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Jag mår skit rent ut sagt, vad ska jag göra för att gå vidare och släppa allt det här?

Vad??? [confused][tard][chocked]

Hur kan du bli så upprörd över en sån sak. Det är ju ingenting. Är du allvarlig? Är det här det värsta du råkat ut för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Tacksam för svar! Och snälla, jag ber er att inte spamma med "skyll dig själv" inlägg, jag orkar inte mer nu..

ja det har hänt mig, pricken går bort om tre år jag kom undan bötern.
hur gamal är du?


   
SvaraCitera

Min vän åkte fast för snatteri då hon för en gångs skull gjorde det med någon annan än mig, jag slutade tvärt efter den händelsen också. [zzz]

Pumpkin:

Hur kan du bli så upprörd över en sån sak. Det är ju ingenting. Är du allvarlig? Är det här det värsta du råkat ut för?

Äsch, det kan ju inte vara kul att åka fast sådär. Hon verkar ju vara rädd att hennes föräldrar ska få reda på det också, och hur det ska påverka hennes framtid, då är det klart man mår dåligt.
Jag tror man blir lite chockad om man inte tror att man ska åka fast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polisen sa till mig att jag inte skulle kunna resa eftersom jag har en prick, men jag åkte till portugal med en kompis några månader efter det. sen har jag skaffat ett konto också [chocked]

Blaha123:

så får man inte skaffa bank eller kreditkort, körkort, mobil abonnemang osv.. Jag har förgäves försökt få reda på vad som gäller och ber nu om er hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

hur gamal är du?

Jag är 16.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Äsch, det kan ju inte vara kul att åka fast sådär. Hon verkar ju vara rädd att hennes föräldrar ska få reda på det också, och hur det ska påverka hennes framtid, då är det klart man mår dåligt.
Jag tror man blir lite chockad om man inte tror att man ska åka fast.

Att vara inträngd i ett hörn utan några som helst möjligheter att komma undan eller försvara sig är hemskt. Det var första gången också så jag var minst sagt vettskrämd...


   
SvaraCitera

Blaha123:

Jag är 16.

Haha å bryter ihop totalt för att du åkt dit för snatteri? xD

HAhaha[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det finns olika sorters prickar, eller kanske nte olika sorter men det står nog anledningen till pricken. Och jag tror inte snatteri kommer hindra dig från att ta körtkort när du är 18, tror inte bankkort och sånt kommer bli problem heller, böter lär du få. det beror helt på!=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Jag är 16.

okey jag var 15 när jag gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med polisen. Tror de är ganska förstående [wink]


   
SvaraCitera

Ska man prompt begå brott så får man ta konsekvenserna som en man och inte böla. Ledsen, men jag känner ingen större sympati för någon som är skyldig.


   
SvaraCitera