Aviseringar
Rensa alla

Pride


Ämnesstartare

Asså jag fattar inte varför pride-paraden "finns", Homo och Bisexualitet o.s.v är ju helt normalt, så jag tycker faktiskt att paraden är onödig. vad tycker ni? [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

fråga Gifted jaru


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är konstigt att man firar att man är stolt över sin läggning, vad är det att vara stolt över? Men man kan ju såklart ha en parad bara för att det är kul också. Och sedan så är ju pride politik också, och HBT-politiken behöver ju fortfarande förbättras.

Så pride är väl bra, men inget jag personligen skulle vilja gå på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är kluven. Dels håller jag med z i n; Att vara stolt över något man inte kan påverka är idiotiskt, oavsett om det är ens födelseland, ens sexuella läggning, eller whatever. Dessutom verkar det kontraproduktivt att hävda att "homosexuella är som vilka som helst" och sedan spöka ut sig och göra sig så konstig som möjligt.

Däremot tror jag att den kan fungera för att få kontakt med andra hbt-människor, och som en pepp till sådana som kanske lever som hbt under svåra omständigheter, med oförstående omgivning eller helt enkelt inte vågat komma ut än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att vara stolt över något man inte kan påverka är idiotiskt, oavsett om det är ens födelseland

Iofs så kan du ju faktiskt påverka Sverige. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Iofs så kan du ju faktiskt påverka Sverige. [cute]

Ja, men när jag är tjugo år är det ganska idiotiskt och gå omkring och skrika att jag är stolt över mitt fosterland och vikingar och karl den tolvte och tjo-faderallan.
Om jag faktiskt hade haft del i något så hade det varit en sak. Jag menade väl inte riktigt "påverka" utan snarare "är en del av upphovet till".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, men när jag är tjugo år är det ganska idiotiskt och gå omkring och skrika att jag är stolt över mitt fosterland och vikingar och karl den tolvte och tjo-faderallan.

Jag är ju faktiskt också 20 år och är stolt över att att bo i Sverige. Sen tycker jag att det inte finns något fel i att fira svensk historia då man brukar fira sin historia i olika länder. Fast sen kan det ju gå till överdrift givetvis.

Stringburka:

Jag menade väl inte riktigt "påverka" utan snarare "är en del av upphovet till".

Då borde du skrivit det. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag är ju faktiskt också 20 år och är stolt över att att bo i Sverige.

Vadå stolt? Det är väl inte på grund av dig som Sverige är vad det är?

Är det inte mer rätt att säga att du är glad över att bo i Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Vadå stolt? Det är väl inte på grund av dig som Sverige är vad det är?

Är det inte mer rätt att säga att du är glad över att bo i Sverige?

Nej jag är stolt över det helt enkelt. Finns ju massa saker man kan vara stolt över som Sverige gör och då är man stolt som svensk medborgare helt enkelt. Men sen får du väl kalla mig glad över Sverige ifall det känns bättre för dig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pride är en kul sak. [smile]
Och man kan träffa massor nya människor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sloganizer:

så jag tycker faktiskt att paraden är onödig. vad tycker ni?

Pja, jag ser den mest som en nöjsam promenad. Låt den vara, den stör ju egentligen ingenting. De som gnäller över inställda bussar kan åka tunnelbana den dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är fjolligheter upp i världsrymden. Men vill bögar flator och bi-sexuella gå lättklädda i en parad och visa upp sig som skyltdockor är det väl deras val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skämmer bara ut sig, och gör så folk får mer fördomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

sedan så är ju pride politik

Och framför allt: PENGAR $€€$€€$€£££


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Och framför allt: PENGAR $€€$€€$€£££

Japp, det också.


   
SvaraCitera