Aviseringar
Rensa alla

Pride


Ämnesstartare

Halvdant bögjippo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dessutom verkar det kontraproduktivt att hävda att "homosexuella är som vilka som helst" och sedan spöka ut sig och göra sig så konstig som möjligt.

Verkligen, snarare får pride bögar att framstå som en freakshow.

Stringburka:

Däremot tror jag att den kan fungera för att få kontakt med andra hbt-människor, och som en pepp till sådana som kanske lever som hbt under svåra omständigheter, med oförstående omgivning eller helt enkelt inte vågat komma ut än.

Det synliggör ju iaf vissa grupper. Sen om en flock läderbögar och fjädertransor gör det lättare för Anders 17år i Pajala att komma ut som bög vetefan om jag håller med om. Anders skulle nog föredra om dem bögar som visades upp bara var som alla andra killar, fast bögar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

lättare för Anders 17år i Pajala att komma ut som bög vetefan om jag håller med om.

Nej, kanske inte lättare att komma ut, men med tanke på hur stor uppslutning det har så kan det hjälpa lite mot ensamheten så att säga. Att veta att det inte är ovanligt kan nog hjälpa ganska rejält.

Andy91:

Anders skulle nog föredra om dem bögar som visades upp bara var som alla andra killar, fast bögar..

Absolut. Fast festival är alltid festival, och på arvika ser folk inte ut som folk heller. Hammarkullefestivalen visar ju knappast hur random hammarkullebo går runt till vardags heller, liksom.


   
SvaraCitera

Andy91:

Det synliggör ju iaf vissa grupper. Sen om en flock läderbögar och fjädertransor gör det lättare för Anders 17år i Pajala att komma ut som bög vetefan om jag håller med om.

Vilka fördommar du har om folket som hänger på Pride... i Tanto är det inte alls så.


   
SvaraCitera

Pooorter:

Vilka fördommar du har om folket som hänger på Pride... i Tanto är det inte alls så.

Jävligt nödvändig bump.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pride är kul [mad][love]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Jävligt nödvändig bump.

Jag vet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker den är konstig[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera