Aviseringar
Rensa alla

Pride kidnappas från vänster.


Ämnesstartare

Så står det på S​vD.se idag.

Vad tänker, tycker, känner ni om den här artikeln?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är frustrerande att sexuell frihet (hmm) ska behöva göras till någonting politiskt. Så jag tänker, tycker och känner egentligen ingenting. Jag blir bara lite ledsen och mörkrädd. Samtidigt är det lite häftigt att någonting som det här kan röra upp så himla mycket olika känslor, när det i själva verket borde kunna vara.. enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Jag tycker att det är frustrerande att sexuell frihet (hmm) ska behöva göras till någonting politiskt.

Från där jag står så kan det ju inte vara annat än politiskt. Menar för mig så handlar samhällsvisioner om politik och visionen om att alla människor ska ha rätt till sexuell frihet utan att bli utsatta för våld och trakasserier är därför för mig i högsta grad politisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Från där jag står så kan det ju inte vara annat än politiskt.

Nej, trots allt är det väl så. Tyvärr.

Ensamvargen:

visionen om att alla människor ska ha rätt till sexuell frihet utan att bli utsatta för våld och trakasserier

borde vara en självklarhet idag. Men det är det inte, och därför är jag lite ledsen över att det ska behöva vara en politisk fråga - fortfarande. Varför kan inte människor bara få... vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen tycker jag att det är riktigt ordentligt löjligt av kulturhuset att ta bort filmen. Av den mest usliga anledningen. Yttrandefrihet, vad sjutton är det.... Så tolkade jag det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

mörkrädd

som ett barn[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

som ett barn

Ja, precis så! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Ja, precis så!

undra hu du e i verkliheten, så proper och seriös säkert![blush] och bråkstakig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

undra hu du e i verkliheten, så proper och seriös säkert![blush] och bråkstakig

Förtroendevalda föräldrar, måste bete mig därefter. Inombords vill jag bara ut. Ut, ut, ut. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Inombords vill jag bara ut. Ut, ut, ut.

men jösses +_+ var e dina riktia föräldrar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud, jag vet inte ens vad jag vill säga om den här verklighetsfrånvända, ärkereaktionära dravlet...

Sexualitet har alltid politiska implikationer i ett samhälle och att myndighetsutövare i sin yrkesroll ska vandra i ett sånt här tåg är ju befängt. Att snutar som snutar ska demonstrera i ett sånt här tåg när de med våld genomdriver avvisningar av HBT-flyktingar är ju bortom absurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

visionen om att alla människor ska ha rätt till sexuell frihet utan att bli utsatta för våld och trakasserier är därför för mig i högsta grad politisk.

Ja, men det är också den enda politiska visionen som har med hbt att göra - att det är okej att vara bög oavsätt vem man är. Så jag ser inte riktigt vad t ex nationalekonomi och utrikspolitik har för plats i det.

Så när man börjar utesluta hbt-folk som bara vill vara stolta över sin läggning -för att man tycker att de har gjort fel yrkesval, har fel partipolitisk tillhörighet, eller som i israelens fall till och med har fel etnicitet. Då tycker jag inte riktigt att det är en hbt-rörelse längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldskåta idioter som våldskåta idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Våldskåta idioter som våldskåta idioter.

[y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Sen tycker jag att det är riktigt ordentligt löjligt av kulturhuset att ta bort filmen. Av den mest usliga anledningen. Yttrandefrihet, vad sjutton är det.... Så tolkade jag det.

Fast dom ska tydligen visa filmen även om det står att dom inte ska det.

Nintendos BFF:

Så när man börjar utesluta hbt-folk som bara vill vara stolta över sin läggning -för att man tycker att de har gjort fel yrkesval, har fel partipolitisk tillhörighet, eller som i israelens fall till och med har fel etnicitet. Då tycker jag inte riktigt att det är en hbt-rörelse längre.

Det är inget personligt mot poliserna eller dom som jobbar inom migrationsverket osv som är HBTQ, tror inte att någon, någonsin, påstått att dom inte får vara med. Det som kritiseras är att låta polisväsendet klä på sig sina uniformer och marschera i ett pridetåg. Att dom försöker ge en bild av ett polisväsende som är HBTQ-vänligt, samtidigt som det spöar HBTQ-personer och hjälper till att utvisa dom till tortyr och död. Det kallas pinkwashing, att måla sin fasad i HBTQ-vänlighet samtidigt som det inom dess väggar inte är det.

Fast å andra sidan så är det nog personligt hat mot HBTQ-militärer, inte för att dom är HBTQ utan för att dom är militärer. Sedan är det tråkigt att dom tar det som kritik mot den del av dom som är HBTQ och inte mot den del som är militär. [sad]


   
SvaraCitera