Aviseringar
Rensa alla

Pridefestivalen 2011


Precis. Går man runt med rosetter på röven och ser allmänt förståndshandikappad ut så varken får man eller förtjänar någon respekt bland vanligt folk. Vill dom sluta få blickar överallt när dom går utanför sin lilla fördomsfria champagnesmuttande sällskap stjärtgossar så får dom även se till att bete sig normalt. Tjocka, dumma, fula, illaluktande, enerverande, trotsiga, skrikiga och alla andra avvikande eller udda förteelser riktar till sig blickar. Det är bara att anpassa sig efter det.

Angående festivalen så kan den självdö för vad jag behagar. Dessa sexualexhibitionister har gett homosexuella ett sämre rykte. Folk förknippar den mer och mer med dessa glitterbögar än den trevliga grannen mittemot.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är läge att lägga ner pride snart.

Känns bara helt onödigt. Och att det skulle ''normalisera'' homosexualitet är bullshit. Det står t.o.m i Bibeln att homosexualitet inte är normalt och det är det inte för om alla vore homosexuella skulle människan inte överleva.

Jag får väl se om jag går förbi en sväng. Men jag kommer inte att stanna länge.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Text

Där håller jag med för det mesta. Numera verkar det som om folk tror att alla homosexuella är "glitterbögar" vilket givetvis inte är sant.

Patrick:

Och att det skulle ''normalisera'' homosexualitet är bullshit. Det står t.o.m i Bibeln att homosexualitet inte är normalt och det är det inte för om alla vore homosexuella skulle människan inte överleva.

Vilket jävla skitsnack. Nuförtiden är ju homosexualitet en ganska vanlig sexuell läggning så varför skulle man inte kunna normalisera den? Är en homosexuell persons sexuella läggning mindre normal än en heterosexuell? Nej; det är folks känslor de handlar och de kan man ofta inte kontrollera ordentligt.

OCH JA *FLÄMT*!!! Det står TILL OCH MED (!!!) I BIBELN ATT HOMOSEXUALITET INTE ÄR NORMALT!!! DÅ MÅSTE DET ARA DÖDLIGT FEL!!! Det må inte vara människans första naturliga sexuella läggning men det handlar fortfarande om människors känslor. Och vem är du till att säga att någon annan har fel känslor?


   
SvaraCitera

jag skulle vilja gå !!


   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Vilket jävla skitsnack. Nuförtiden är ju homosexualitet en ganska vanlig sexuell läggning så varför skulle man inte kunna normalisera den? Är en homosexuell persons sexuella läggning mindre normal än en heterosexuell? Nej; det är folks känslor de handlar och de kan man ofta inte kontrollera ordentligt.

Det är helt irrelevant vad folk ''tycker'' om homosexualitet. Det bestrider människans rätta instinkter därför att en man inte kan få barn med en man= män är inte ägnade till varandra.

GreenAnonymousMan:

OCH JA *FLÄMT*!!! Det står TILL OCH MED (!!!) I BIBELN ATT HOMOSEXUALITET INTE ÄR NORMALT!!! DÅ MÅSTE DET ARA DÖDLIGT FEL!!! Det må inte vara människans första naturliga sexuella läggning men det handlar fortfarande om människors känslor. Och vem är du till att säga att någon annan har fel känslor?

Påstår du att Bibeln inte är trovärdig? Och det är inte ens bara bibeln som säger att homosexualitet är onormalt. Människans normala och naturliga läggning är int homosexualitet. Allt tjat om känslor hör inte ens hit. Homosexualitet är inte normalt eller naturligt. Kvinna och man är ägnade för varandra och det står i Bibeln och det är så för om alla var homosexuella skulle djuret människan dö ut.


   
SvaraCitera

Patrick:

. Kvinna och man är ägnade för varandra och det står i Bibeln och det är så för om alla var homosexuella skulle djuret människan dö ut.

ja fast alla är ju inte homosexuella det finns helt klart plats för en del och fortplantningen far arten går ändå oroväckande bra 😛
det finns garanterat bra biologiska förklaringar till varför det existerar...


   
SvaraCitera

Påtal om bögar och ifall homosexuallitet är naturligt eller inte.
Visste ni att det finns en hel del djur där det också har förekommit homosexuallitet? Dock bara hanar. - Så om vi ska titta på det faktat; Bögar är naturligt medans det inte riktigt är klart ifall flator är det.

Enligt mig så får man väl göra vad fan man vill. Om den andra parten är med på det, såklart, inga våldtäcksmän här tack.


   
SvaraCitera

Prideparaden är duktigt bra på att skräpa ner efter sig...


   
SvaraCitera

Schism:

Prideparaden är duktigt bra på att skräpa ner efter sig...

Det var UM:arna också på UM-träffen. [wink]


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Det var UM:arna också på UM-träffen. [wink]

Jag glömde en påse med nyköpt Alvedon...


   
SvaraCitera
Glaad

Jag var på pride och det var superkul! En massa underhållning med musik och annat skoj! Är bara synd att jag missade mycket eftersom jag bara gick på schlagerkvällen, paraden och festen efter paraden :/ Nästa gång ska jag med på allt annat spännande också!

Det är dåligt med fri entré eftersom det kommer folk som bara har lust att festa och förstöra... det kommer folk dit som egentligen inte tillhör själva festivalen. Det skulle nästan lika gärna ha kunnat vara vilken annan festival som helst fullt med heterosexuella människor.
Åldersgränsen ogillar jag oerhört mycket för att den bara uppstod p.g.a några jobbiga tonåringar som förstörde för vakterna! Nu måste de som är under 18 ta med sig föräldrar eller vänta tills de blivit myndiga... trist.

Annars älskar jag pride! 🙂


   
SvaraCitera
Glaad

Jag var på pride och det var superkul! En massa underhållning med musik och annat skoj! Är bara synd att jag missade mycket eftersom jag bara gick på schlagerkvällen, paraden och festen efter paraden :/ Nästa gång ska jag med på allt annat spännande också!

Det är dåligt med fri entré eftersom det kommer folk som bara har lust att festa och förstöra... det kommer folk dit som egentligen inte tillhör själva festivalen. Det skulle nästan lika gärna ha kunnat vara vilken annan festival som helst fullt med heterosexuella människor.
Åldersgränsen ogillar jag oerhört mycket för att den bara uppstod p.g.a några jobbiga tonåringar som förstörde för vakterna! Nu måste de som är under 18 ta med sig föräldrar eller vänta tills de blivit myndiga... trist.

Annars älskar jag pride! 🙂


   
SvaraCitera
Glaad

Jag var på pride och det var superkul! En massa underhållning med musik och annat skoj! Är bara synd att jag missade mycket eftersom jag bara gick på schlagerkvällen, paraden och festen efter paraden :/ Nästa gång ska jag med på allt annat spännande också!

Det är dåligt med fri entré eftersom det kommer folk som bara har lust att festa och förstöra... det kommer folk dit som egentligen inte tillhör själva festivalen. Det skulle nästan lika gärna ha kunnat vara vilken annan festival som helst fullt med heterosexuella människor.
Åldersgränsen ogillar jag oerhört mycket för att den bara uppstod p.g.a några jobbiga tonåringar som förstörde för vakterna! Nu måste de som är under 18 ta med sig föräldrar eller vänta tills de blivit myndiga... trist.

Annars älskar jag pride! 🙂


   
SvaraCitera
Glaad

Jag var på pride och det var superkul! En massa underhållning med musik och annat skoj! Är bara synd att jag missade mycket eftersom jag bara gick på schlagerkvällen, paraden och festen efter paraden :/ Nästa gång ska jag med på allt annat spännande också!

Det är dåligt med fri entré eftersom det kommer folk som bara har lust att festa och förstöra... det kommer folk dit som egentligen inte tillhör själva festivalen. Det skulle nästan lika gärna ha kunnat vara vilken annan festival som helst fullt med heterosexuella människor.
Åldersgränsen ogillar jag oerhört mycket för att den bara uppstod p.g.a några jobbiga tonåringar som förstörde för vakterna! Nu måste de som är under 18 ta med sig föräldrar eller vänta tills de blivit myndiga... trist.

Annars älskar jag pride! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte Pride var bra, roligt och man fick lära känna flera nya människor ^^

Det som jag tyckte var lite tråkigt var att det var volontärsbrist, flera hoppade av efter första dagen osv.
Att det var fri entré hade sina fördelar, men det var inte så roligt att det blev 18årsgräns..

På rockkvällen stod det kids utanför en nödutgång för att kunna få chans att både se och höra musiken.


   
SvaraCitera