Aviseringar
Rensa alla

Primers


Ämnesstartare

Här pratar vi primers!
Vad använder ni för primers?  Jag har tänkt bege mig in i primersdjungeln och funderar nu på bareminerals. En primer är alltså underlaget innan foundationen för att få den att sitta bättre och för att minska porstorlek etc.


   
Citera

Om man bara har primer.. Blir det nån skillnad då?
Eller är det som ett osynligt.... lager...

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Om man bara har primer.. Blir det nån skillnad då?
Eller är det som ett osynligt.... lager...

Cool

Det blir det nog ja. Men bättre med smink över. Måste testa så att jag kan ge ett riktigt korrekt svar.


   
SvaraCitera
reben

har använt primer sådär till o från tidigare.
nu senast jag hittade en ny foundation fick jag även en test av en primer från MAC som jag lär köpa senare när testen är slut, lätt bästa jag använt. heter typ "skin smoother"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
har använt primer sådär till o från tidigare.
nu senast jag hittade en ny foundation fick jag även en test av en primer från MAC som jag lär köpa senare när testen är slut, lätt bästa jag använt. heter typ "skin smoother"

åhå! vad har du för hudtyp?


   
SvaraCitera
reben

isola:

åhå! vad har du för hudtyp?

konstig
ganska blandad. e väl mest "normal"  men är torr mellan ögonbrynen ner över näsan o på sidorna av näsan. typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

konstig
ganska blandad. e väl mest "normal"  men är torr mellan ögonbrynen ner över näsan o på sidorna av näsan. typ

ingen fet t-zon alltså, det är ju positivt.


   
SvaraCitera
reben

isola:

ingen fet t-zon alltså, det är ju positivt.

inte för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

inte för mig

Söt


   
SvaraCitera
reben

isola:

Söt

elr va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

elr va

nä venne vad jag menade riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: En primer är alltså underlaget innan foundationen för att få den att sitta bättre och för att minska porstorlek etc.

En primer är också grundfärg, även kallat "mönja", det vi lägger på på det stålrena i två lager innan vi lägger på topcoat.

Läste igenom hela tråden innan jag posta, fan va jag skratta med tanke på vad primer är för migMycket gladRodnar

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

Tikeis mineralprimer är supergrym. Tycker till och med den funkar enbart som bas utan smink på för huden ser superlen och fin ut. 


   
SvaraCitera
time
 time

Och billig! Och de levererar snabbt! Och innehåller nada strunt. Som typ no poo-smink! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Och billig! Och de levererar snabbt! Och innehåller nada strunt. Som typ no poo-smink! 

vilken onödig människa du är


   
SvaraCitera