Aviseringar
Rensa alla

Primers


mynona

Lusch' primer, en slags tvålliknande föremål som man gnider mot huden, är utmärkt och jag har tänkt köpa mer av den nästa gång jag köper en primer. Jag vet inte mycket om primers, men har jag väl hittat någon jag tycker funkar verkar det klokt att köpa en till av den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Lusch' primer, en slags tvålliknande föremål som man gnider mot huden, är utmärkt och jag har tänkt köpa mer av den nästa gång jag köper en primer. Jag vet inte mycket om primers, men har jag väl hittat någon jag tycker funkar verkar det klokt att köpa en till av den. 

Oh men då fastnar ju en massa bakterier på tvålen man får på sig nästa gång mvh misstänksam

time:
Tikeis mineralprimer är supergrym. Tycker till och med den funkar enbart som bas utan smink på för huden ser superlen och fin ut. 

Åh! Vad har du för hudtyp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.tikei.se/produkter/mineral-primer-veil.php

är det den vita här? har blivit tjatad på att testa deras produkter innan och fixade faktist några prover, som jag nu glömt vad de är till för så de ligger bara där och torkar ut heh.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Oh men då fastnar ju en massa bakterier på tvålen man får på sig nästa gång mvh misstänksam

Åh! Vad har du för hudtyp?

Ganska normal, blir lätt torr på vintern och får lite finnar och blemmor osv men huden andas lätt genom Tikeis alla produkter, så det har inte varit något problem! Brukar vara ganska känslig när det gäller foundations, om den inte är snäll mot huden blir den rödlätt och irriterad. 

isola:
http://www.tikei.se/produkter/mineral-primer-veil.php

är det den vita här? har blivit tjatad på att testa deras produkter innan och fixade faktist några prover, som jag nu glömt vad de är till för så de ligger bara där och torkar ut heh.

Ja, precis den! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan "foundation" inte vara först? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ganska normal, blir lätt torr på vintern och får lite finnar och blemmor osv men huden andas lätt genom Tikeis alla produkter, så det har inte varit något problem! Brukar vara ganska känslig när det gäller foundations, om den inte är snäll mot huden blir den rödlätt och irriterad. 

Ja, precis den! 

Nice. Ska beställa prov tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade visst ett prov här men slängde pga minns ej ens när jag skaffade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ganska normal, blir lätt torr på vintern och får lite finnar och blemmor osv men huden andas lätt genom Tikeis alla produkter, så det har inte varit något problem! Brukar vara ganska känslig när det gäller foundations, om den inte är snäll mot huden blir den rödlätt och irriterad. 

Ja, precis den! 

Vad brukar du använda för borstar? Känner mig lite snål men det känns som om det hänger mycket på borstarna när det gäller mineralsmink.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Hur kan "foundation" inte vara först?

Det är inte logiskt, det är bara påhitt för att mjölka så mycket pengar som möjligt ur branchenRodnar


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Vad brukar du använda för borstar? Känner mig lite snål men det känns som om det hänger mycket på borstarna när det gäller mineralsmink.

Jag är precis likadan men valde faktiskt att köpa några borstar från Tikei för några år sedan och de är de enda jag använder, så himla sköna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är inte logiskt, det är bara påhitt för att mjölka så mycket pengar som möjligt ur branchenRodnar

jahaa Rodnar går tjejerna på det då?


   
SvaraCitera
mynona

isola: Oh men då fastnar ju en massa bakterier på tvålen man får på sig nästa gång mvh misstänksam

Kanske. Men ja, den där lilla klumpen förvaras ju inne i en liten burk, och man väntas inte ta it den utan att ha tvättat händerna, och den ska föras över huden för att ge ifrån sig sin smörja...Jag  fick den som prov med mask of magnaminty, så jag vet inte hur den förpackas annars, kanske sitter den då fast i asken och man väntas gnida den direkt mot huden? Vi får se. Gillade i alla fall effekten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: går tjejerna på det då?

Jadå, finns dock säkert killar som går på samma sakGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Kanske. Men ja, den där lilla klumpen förvaras ju inne i en liten burk, och man väntas inte ta it den utan att ha tvättat händerna, och den ska föras över huden för att ge ifrån sig sin smörja...Jag  fick den som prov med mask of magnaminty, så jag vet inte hur den förpackas annars, kanske sitter den då fast i asken och man väntas gnida den direkt mot huden? Vi får se. Gillade i alla fall effekten

Hoppas att de har en mer hygienisk variant. Min hud får så lätt finnar uhu. Gillar deras produkter mkt annars.

aristoteles:

Det är inte logiskt, det är bara påhitt för att mjölka så mycket pengar som möjligt ur branchenRodnar

Det finns oändligt med pengar att tjäna inom skönhetsbranschen ja, men det finns ju som ändock ett behov av att se flawless ut i fejan. Som de skapat iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: men det finns ju som ändock ett behov av att se flawless ut i fejan.

Vilket man iof inte behöver smink för^^

isola: Som de skapat iof.

Precis det jag säger.


   
SvaraCitera