Aviseringar
Rensa alla

Prionelle 28?


Ämnesstartare

Hej! Fixade p piller igår och ska börja äta dom om nägon dag. Fick Prionelle 28, är det bara att börja äta direkt? Eller ska man vänta på mensen elr så? Någon som har erfarenhet av dessa och fått några biverkningar ni kan berätta om? Positiva eller negativa!! Förändrades era bröst? Hur lång tid tog det?


   
Citera
sies
 sies

   
SvaraCitera

Jag tog prionelle 28 förut, och jag började direkt.
Asså biverkningarna är ju alltid olika från person till person. För mig gick det bra till en början men efter tagit det ett tag så började jag må ganska dåligt, jag blev nedstämd, fick mycket mer finnar är vanligt och mensverken var den värsta.
Det fanns ju såklart fördelar med allt ihop, typ som skydd mot gravilitet osv.
men för mig så tog dom negativa sakerna över så jag slutade helt enkelt.
och ja, brösten blir lite svullnare (för mig i alla fall)
men somsagt är det ju olika för person till person, min kompis tog prionelle 28 och hon tyckte att det gick bra, så det skadar ju aldrig att testa


   
SvaraCitera

Vet inte, men min gynekolog sa att jag ska vänta tills min mens börjar och då tar jag första tabletten. 

Jag har känt mig lite mer trött efter jag började med mina p-piller, mina bröst blir typ ömma och gör ibland ont, men det har gått över. Har fått mellan blödningar, det är väl normalt att det blir så för att kroppen behöver vänja sig in med det. 

Sen finns det såklart fler biverkningar, alla får ju olika, ibland kommer inte första p-pillret vara det man kommer använda, ibland måste man ju byta för att det inte fungerar för dig/mig. Men jag håller tummarna på att det fungerar för dig och att det blir väldigt bra. 
Mitt har inte varit toppen bra en, men jag ger det 3 månader. 


   
SvaraCitera
vickan

Jag går på prionelle 28 och jag älskar de, har inte haft några problem med de, har inte heller märkt att jag har fått några biverkningar, kan dock ha fått lite större bröst men det är inget som stör mig. 

Jag har gått på de i ca 6 månader och är fortfarande supernöjd, jag började med de så fort jag fick de, dock måste du använda kondom i vecka i början för de börjar verka efter en vecka om man börjar direkt men om du börjar när du får din mens så behöver du inte det, eller det var vad hon på umo sa till mig iallafall. 


   
SvaraCitera