Aviseringar
Rensa alla

Pris och tips på tatuering


Ämnesstartare

Hej! Ska iväg till Thailand nu i början av november. Ska tatuera mig där.
Jag är 16, och ja mina föräldrar har godkännt att jag skulle få göra en tatuering. Någon som vet något snygg motiv (bild)?
Annars har jag funderat på den här(bild). Någon som skulle kunna tänka sig att veta vad mans kulle kunna få betala för en sån?

tack på förhand!

Butterfly-tattoos-back_1.jpg


   
Citera

Hjärta folk som vill tatuera sig bara för sakens skull men inte vet vad.


   
SvaraCitera

antimyra:

Hej!

Hur lång är du? I jämförelse med dina föräldrar?
Tror du att du inte kommer att växa mer?
Jag garanterar att du inte vill chansa på att du är färdigväxt och sedan se tatueringen töjas ut och förstöras. Då är det bättre att vänta några år och vara säker.
En tatuering är ju dessutom permanent, så du kanske vill ha ett mer genomtänkt motiv. Varför vill du tatuera dig över huvud taget? Du kanske kan finna en annan typ av utsmyckning, i alla fall länge nog för att tänka igenom detta ordentligt.
Dessutom kan jag tänka mig, utan att verka fördomsfull, att en tatuerare i Thailand kanske inte skulle göra arbetet på samma sätt som i Sverige. Man har ju hört om folk som fått misslyckade naglar eller hårförlängningar utomlands, jag själv fick håret förstört av något liknande, och då är väl tatuering, som är smärtsamt och kvarvarande, inte så trevligt att misslyckas med?

Jag råder dig att fundera över saken mer. Din kropp springer inte sin väg, du kan göra det när det är tillåtet i Sverige.
Vad beträffar priser har jag ingen aning, men det kanske är bra att inte köra på en budgettatuering?

Du gör dock självfallet som du själv vill.


   
SvaraCitera

antimyra:

!

läs vad overdose delusion sa.
sen borde du skaffa ngt som betyder ngt för dig ist för att bara skaffa en tattoo för sakens skull


   
SvaraCitera

Suck!
Tråkiga jävla tatueringar! Tråkiga jävla tonåringar.

Förut var en tatuering något som stack ut. Nu skaffar ungarna tatueringarna för att inte sticka ut. [tard]


   
SvaraCitera

Är du inte 130% säker på vad du ska göra, gör det inte.


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

precis.. gör inget du kommer ångra eller så.
jag däremot vet precis vad jag vill ha redan eller så, min katts tassar när hon går bort.. [love] vad kan sånt kosta?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera