Aviseringar
Rensa alla

Prisa gudarna! Itunes är nu ett minne blott


Åtta
Ämnesstartare

Nu i och med version 1.4.2 av Banshee (och kanske någon version innan dess, som jag missat) så kan jag hantera musik, podcasts, videor och annat sånt i min 3:e generationens iPod Nano! Tidigare har jag varit tvungen, till mitt stora förtret, att använda mig av iTunes - världens långsammaste, krångligaste och sämsta musikspelare.

Att jag dessutom är lat gjorde ju inte saken bättre, då jag var tvungen att starta om datorn för att komma in i Windows för att använda iTunes.

För att fira så tänkte jag visa en fin liten bild på Banshee med min iPod inkopplad.

Image
(Fullstorlek: )

För de av er som bryr sig och/eller inte känner till Banshee så kan jag berätta att det är en mediespelare som finns tillgängligt till diverse Linux-distributioner samt Mac OS. Det finns planer på en Windows-version också, men den är inte ute i dagsläget.

http://banshee-project.org

Feel free att flytta till klotter, om den inte uppfyller kraven för att få vara i datorer och IT-delen av forumet. Jag vill bara fira att jag inte längre är slav under iTunes. [party]


   
Citera
Ämnesetiketter

[party]


   
SvaraCitera

Åtta:

För de av er som bryr sig och/eller inte känner till Banshee så kan jag berätta att det är en mediespelare som finns tillgängligt till diverse Linux-distributioner samt Mac OS. Det finns planer på en Windows-version också, men den är inte ute i dagsläge

Då är det ju sämst.
Jag föredrar winamp framför både wmp och itunes, men får väl testa den där skiten när den väl finns tillgänglig för oss...


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Sagitta:

Då är det ju sämst.

Inte då. Jag vet inte huruvida det går att hantera iPods i winamp, men hur som helst så har ju ni windows-användare kunnat hantera era iPods since the beginning of time. Tidigare så har det inte funnits något alternativ för Linux-användare som äger en relativt ny iPod.

Sedan vet jag väl inte huruvida jag skulle rekommendera någon att köpa en iPod, då jag mest bara haft problem med min. Men om man nu har en så vore det ju väldigt synd att inte kunna bruka den bara för att inte iTunes släpps till annat än Windows och Mac OS.

F.ö. är det mycket möjligt att Amarok och andra mediespelare också kan hantera nyare iPods ordentligt numer. Men jag använder inte dem, så det har jag ingen aning om. Hur det nu än må vara så finns Amarok tillgängligt även i Windows, även om det inte har släppts någon stabil version ännu.


   
SvaraCitera

Åtta:

since the beginning of time

första generationen var Mac-only [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

döög:

första generationen var Mac-only [no-no]

Sionist! [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

iTunes

ja itunes är sannerligen ett jävla kukprogg!!!!!


   
SvaraCitera

Jag älskar iTunes, snabbt och snyggt [zzz]


   
SvaraCitera

Orka att den heter "tommys ipod" [sad]


   
SvaraCitera

Går det inte att installera/flasha om/whatever till linux på självaste ipoden?

Varför ens köpa ipod om du är linux användare?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Budolicious:

Orka att den heter "tommys ipod" [sad]

Vad skulle den annars hetta tycker du? Ipod #8? [no-no]

wakajwaka:

Går det inte att installera/flasha om/whatever till linux på självaste ipoden?

Jo, men det är inte lika flashigt och fint. [no-no] Dessutom har jag för mig att det inte går på den jag har ännu. Detta kan ju dock ha ändrats sedan jag kollade sist.

wakajwaka:

Varför ens köpa ipod om du är linux användare?

Därför att jag hittade den billigt i Tokyo och trodde då att den gick att använda i Linux.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad skulle den annars hetta tycker du? Ipod #8? [no-no]

Tja, min heter sussie[blush]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Budolicious:

Tja, min heter sussie[blush]

Hade döpt min till Nadja, om inte Capture hade blivit så svartis. [blush]


   
SvaraCitera

Åtta:

Hade döpt min till Nadja, om inte Capture hade blivit så svartis. [blush]

aww. men det måste hon ju fatta. Att ipoden är bättre


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Budolicious:

Att ipoden är bättre

iPoden är då verkligen inte bättre. [no-no] Förut failade den konstant på att visa rätt albumomslag. Ofta Capture gör det. [rolleyes]


   
SvaraCitera