Aviseringar
Rensa alla

Prisvärt att köpa färdigmat från frysdisken i affären eller göra egen?


Ämnesstartare

Det är tydligen så, de är ganska många som är för lata för att laga egen mat så dom går till en mataffär och köper färdig frysmat från frysdisken i affären, medans andra lagar egen mat och köper vanliga råvaror i affären.

Är det verkligen bra med färdig mat direkt från frysdisken i affären som dom kan ha stoppat i vadsomhelst?

Då kan man gå till någon restaurang eller varsomhelst som serverar godare mat som dom går gjort. [smile]

Man får lite mera för pengarna också. [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

ja


   
SvaraCitera

SvenskJudoLöpare94:

Är det verkligen bra med färdig mat direkt från frysdisken i affären som dom kan ha stoppat i vadsomhelst?

Nej.


   
SvaraCitera

SvenskJudoLöpare94:

Är det verkligen bra med färdig mat direkt från frysdisken

Nej.


   
SvaraCitera

Jag kan inte komma ihåg senast jag gjorde det, mest för att jag fryser in 7-8 portioner varje gång jag lagar mat så att jag alltid har.


   
SvaraCitera

det är betydligt godare att laga mat själv. min mormor köper alltid sånt där. smakar nästan ingenting.


   
SvaraCitera

Man kan variera, frysmat på veckorna då man jobbar och är trött, laga mat på helgerna då man har tid. [cool]


   
SvaraCitera

färdigrätter är så äckliga. begriper inte att folk frivilligt äter det.


   
SvaraCitera

lisamiranda:

begriper inte att folk frivilligt äter det.

Brist på tid. Jag tror nog du begriper innerst inne.


   
SvaraCitera
Paseo

mikrovågor är inte nyttigt för oss, ändå ger vi våra bebisar burkmat som vart i mikron [no-no]


   
SvaraCitera

Paseo:

mikrovågor är inte nyttigt för oss, ändå ger vi våra bebisar burkmat som vart i mikron

http://www.lifescript.com/health/everyday-care/myths/microwave_dangers_urban_myt...

Maten blir inte radioaktiv, snälla läs på och sluta vara ett pucko.


   
SvaraCitera

Randroid:

Brist på tid. Jag tror nog du begriper innerst inne.

äh, det är bara ren lathet. det behöver inte alls ta lång tid att fixa ihop något bättre än en färdigrätt.


   
SvaraCitera

lisamiranda:

det behöver inte alls ta lång tid att fixa ihop något bättre än en färdigrätt.

T.ex.?
Pasta? Pasta är inte direkt nyttigare, tomma kolhydrater.


   
SvaraCitera
Paseo

Randroid:

Maten blir inte radioaktiv, snälla läs på och sluta vara ett pucko.

Jag har läst på och lärt mig att mikrovågor inte är bra för oss genom att gå i skolan [smile] om det är sant eller inte kan jag ju inte veta, säger bara vad jag har hört bubben


   
SvaraCitera

Paseo:

Jag har läst på och lärt mig att mikrovågor inte är bra för oss genom att gå i skolan

Mikrågor är inte bra för oss nej, men maten blir inte radioaktiv, alltså finns inga mikrovågor där. Däremot, om du stod i mikron, skulle det inte vara så bra.

Lär dig skilja på begreppen.


   
SvaraCitera