Aviseringar
Rensa alla

Prisvärt att köpa färdigmat från frysdisken i affären eller göra egen?


Paseo

Randroid:

Mikrågor är inte bra för oss nej, men maten blir inte radioaktiv, alltså finns inga mikrovågor där. Däremot, om du stod i mikron, skulle det inte vara så bra.Lär dig skilja på begreppen.

MEN FÖRLÅT DÅ FRÖKEN PERFEKT [no-no]


   
SvaraCitera

Randroid:

Pasta? Pasta är inte direkt nyttigare, tomma kolhydrater.

eh, många färdigrätter innehåller ju pasta så då kan man ju lika gärna göra det själv?


   
SvaraCitera

lisamiranda:

eh, många färdigrätter innehåller ju pasta så då kan man ju lika gärna göra det själv?

Njae, de flesta innehåller potatis. Så det är liksom +/- 0. Pasta går fort att göra = Lika dåligt som frysmat.


   
SvaraCitera

SvenskJudoLöpare94:

Då kan man gå till någon restaurang eller varsomhelst som serverar godare mat som dom går gjort. [smile]

Man får lite mera för pengarna också. [smile]

Det är ju dyrare att äta på restaurang än att köpa en färdig rätt från findus på ica. Eller menade du gatukök nu?


   
SvaraCitera

Randroid:

Brist på tid. Jag tror nog du begriper innerst inne.

Lathet, inte tidsbrist. Vad ska du egentligen göra som tar mer än en halvtimme till 45 minuter? De maträtter som tar lång tid brukar man ändå inte behöva stå och kolla, så då kan man göra annat medans kycklingen värms/chilin puttrar/whatever ligger i ugnen.

Potatismos tar högst femton minuter om man gör den av potatisar, högst fem om man gör den av pulver.

Ris finns som snabbkokande, men annars så behöver man inte hålla koll på den ändå, bara fem minuters jobb i stort.

Steka kött av diverse slag tar inte mer än tio minuter. Att woka skit tar inte heller det lång tid. Skära grönsaker gör man medans det andra blir färdigt.

Lathet är enda anledningen till att inte laga egen mat. Det eller brist på råvaror.


   
SvaraCitera

obs jag särskrev inte utan menade en rätt som är färdig


   
SvaraCitera

Randroid:

Njae, de flesta innehåller potatis. Så det är liksom +/- 0. Pasta går fort att göra = Lika dåligt som frysmat.

okej, förlåt då. men nykokt potatis är banne mig bra mycket godare än potatis som legat i frysdisken.


   
SvaraCitera

lisamiranda:

okej, förlåt då. men nykokt potatis är banne mig bra mycket godare än potatis som legat i frysdisken.

Det kan jag hålla med om! Men det tar också mycket längre tid.


   
SvaraCitera

Mawns:

Lathet, inte tidsbrist. Vad ska du egentligen göra som tar mer än en halvtimme till 45 minuter?

Hur lång lunch har du på jobbet? "Men laga mat dagen innan då", ja det skulle jag gärna göra om jag inte hade skola och jobb om vartannat. Jag kommer hem vid 20-21 tiden och då orkar jag fan inte laga mat.


   
SvaraCitera

Randroid:

Hur lång lunch har du på jobbet?

Jaha, på lunchen. Nej då förstår jag att du inte har tid.

Randroid:

Jag kommer hem vid 20-21 tiden och då orkar jag fan inte laga mat.

Om du jobbar så länge så borde du väl ha råd att beställa hem mat varje dag istället för att köpa Familjen Dafgård [wink] Problem solved!


   
SvaraCitera

Mawns:

Om du jobbar så länge så borde du väl ha råd att beställa hem mat varje dag istället för att köpa Familjen Dafgård Problem solved!

Nej jobbar inte så länge, jag jobbar, och sedan skola. Skola ger inga pengar.


   
SvaraCitera

Mawns:

ell

Men ibland orkar man inte. Då vill man bara slänga in någonting i micron och gå och slänga in tvätt i maskinen, och sen när man kommer tillbaka fem min senare så är maten alldeles klar och upplagd. Som en liten hemhjälp där i micron.


   
SvaraCitera

mmjag slänger med mat och tvätt


   
SvaraCitera

Vill testa Linas matkasse


   
SvaraCitera

isola:

Då vill man bara slänga in någonting i micron och gå och slänga in tvätt i maskinen, och sen när man kommer tillbaka fem min senare så är maten alldeles klar och upplagd.

Grått och hemskt, som Sverige.

Antar att jag är lite partisk eftersom att jag gillar att laga mat och har obegränsat med energi.

Randroid:

Nej jobbar inte så länge, jag jobbar, och sedan skola. Skola ger inga pengar.

Om du går i Lund eller Uppsala så har de flesta nationer billig lunch för samma pris som en dafgård. Godare, nyttigare och inte dyrare! Ett litet tips om du ska plugga vidare!


   
SvaraCitera