Aviseringar
Rensa alla

privat klass i java: hur UMLa?


Ämnesstartare

hej um,

jag har en privat eller inre klass inom en annan klass, och kommer inte på hur detta kan göras. finns det ett standardsätt att beteckna en privat klass?

takc1


   
Citera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.holub.com/goodies/uml/index.html kan det vara en lösning; Image

?1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denna klass är viktig att ritas upp då den kommer skickas runt som ett object


   
SvaraCitera

variabel:

jag har en privat eller inre klass inom en annan klass, och kommer inte på hur detta kan göras. finns det ett standardsätt att beteckna en privat klass?

variabel:

denna klass är viktig att ritas upp då den kommer skickas runt som ett object

Det låter som du är betydligt bättre på programmering än mig, men jag gör ett försök till att hjälpa dig i alla fall.

Du vill alltså veta hur man betecknar en klass som privat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Du vill alltså veta hur man betecknar en klass som privat?

nej, hur man i UML betecknar en privat som klass. (klass som privat [tard]). UML är typ en beskrivning av klasser och deras relationer till andra klasser.

Observator:

betydligt bättre på programmering

båda är säkert bra på olika saker [smile]


   
SvaraCitera

variabel:

nej, hur man i UML betecknar en privat som klass. (klass som privat [tard]). UML är typ en beskrivning av klasser och deras relationer till andra klasser.

Aj då, det var det jag misstänkte. För avancerat för mig, tyvärr.

variabel:

båda är säkert bra på olika saker [smile]

Det tror jag med.
Fast det hjälper inte så mycket i den här situationen. [wink]


   
SvaraCitera

http://saloon.javaranch.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=9&t=00289...

Verkar inte finnas någon standardnotation för inre klasser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tyvärr inte hjälpa dig, går inte i skolan


   
SvaraCitera

variabel:

denna klass är viktig att ritas upp då den kommer skickas runt som ett object

Du menar att objekten baserade på den inre klassen kommer skickas runt, inte att klassen är ett objekt som skickas runt va.

Är väll bara att välja bästa möjliga notation och lägga till en anmärkning om det, fasiken aldrig lärt mig UML på riktigt, men ska ta en kik i en av mina böcker så får vi se om jag kommer på nått... antagligen inte.


   
SvaraCitera

Vore det inte lika bra att skapa klassen utanför klassen du ska använda den i och sedan ha den privat när du använder den i klassen.

Bara vanligt UML streck då. Sen kan klassen återanvändas på andra ställen också om det behövs. (edit... ska sova vet inte vad jag pratar om...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

objekten baserade på den inre klassen kommer skickas runt

exakt

aroon:

skapa klassen utanför klassen du ska använda den i och sedan ha den privat när du använder den i klassen.

nej, ska göra UML till Memento, och gillar inte detta http://dofactory.com/Patterns/PatternMemento.aspx

sylar:

Verkar inte finnas någon standardnotation för inre klasser.

nej verkar vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera